Стартира строителството на разширението на столичното метро до "Арена София" и Окръжна болница
Изпълнител на две от метростанциите е ДЗЗД "Метробилд Изток" с водещ партньор "Джи Пи Груп" АД
Започна строителството на второто разширение с шест километра на третата линия от подземната железница в столицата. Изпълнител на двете съоръжения е ДЗЗД "Метробилд Изток" с водещ партньор "Джи Пи Груп" АД. С официална церемония стартираха работите по прокопаване на метростанция до "Арена София" и на Метростанция 6 под южното локално платно на бул. "Цариградско шосе". Строителството на метрото ще облекчи крафика и ще осигури по-добра свързаност и по-добро икономическо развитие на столицата, изтъкна министърът на транспорта Георги Гвоздейков. Това е важен проект за по-удобното придвижване на 75 хиляди софиянци, заяви столичният кмет София Васил Терзиев, като посочи, че развитието на градския транспорт е основна тема на общината, която ще продължава да инвестира в развитието на метрото. Проф. Стоян Братоев, изп. директор на "Метрополитен" ЕАД подчерта, че този етап от строителството на метрото е особено важен, защото със сравнително малка дължина от шест километра ще бъдат обслужени повече пътници на километър.
Разширението на Линия 3 се разклонява при Военна академия и преминава
през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" до зала "Арена София", бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница. Целият участък е дълъг близо 6 км с 6 станции. Трасето започва от ул. "Шипка", където при изпълнението на участък в посока "Хаджи Димитър" в зоната на Военна академия бе изградена голяма трапецовидна шахта с дължина 60 м за отклонение към Окръжна болница. След това продължава под парка на Военна академия, по ул. "Гео Милев", жк "Слатина", бул. "Асен Йорданов" и достига до бул. "Цариградско шосе" и ул. "Йерусалим".
Метростанция "Арена София"
е ситуирана по продължението на бул. "Асен Йорданов" срещу зала "Арена София" и е изместена към югоизточния тротоар (към "София Тех парк"). Тя е с един централен вестибюл, като западният вход е непосредствено пред зала "Арена София". Източният вход на станцията е разположен на източния тротоар на булеварда, пред входа на "София Тех парк". Към метростанцията не е предвиден паркинг, а югоизточният вход-изход е оформен на бул. "Асен Йорданов" до спирка на градския транспорт.
"Джи Пи Груп" АД ще изпълни още една метростанция - "Цариградско шосе".
Тя ще е изцяло под локалното платно на булеварда при спирката на градския транспорт при УМБАЛ "Света Анна" и ще стига до кръстовището с бул. "Йерусалим". Станцията е с два входни вестибюла. Югоизточните входове-изходи ще са два, като единият ще е в локалното платно на 150 м от кръстовището с бул. "Йерусалим", а другият ще е с пешеходен тунел до другата страна на "Цариградско шосе". Северозападният вход-изход е оформен изцяло към съществуващия пешеходен подлез, преминаващ под бул. "Цариградско шосе" и свързващ спирките на градския транспорт. За целта ще бъде изградена връзка на вестибюла на метростанцията с подлеза под локалното платно на булеварда. При последната станция ще се строи и подземен двуетажен паркинг за автомобили с 230 места, като 28 от тях ще са за хора в неравностойно положение.
За строителството на тунелните участъци ще бъде използвана тунелопробивна машина
(т.нар. "къртица") под парка на Военната академия, под ул. "Гео Милев" и на две места под реки. Ще бъдат приложени нов австрийски тунелен метод за двете подлезни връзки под ул. "Асен Йорданов" (МС 5) и бул. "Цариградско шосе" (МС 6), а за метростанциите и вентилационните уредби - открит котлован с вертикално укрепване, т.нар. миланска плоча, защото станциите са плитко разположени и не може да се използва подземен способ. Очаква се трафикът да бъде затруднен за около година и половина, след което ще се работи отдолу, без да се пречи на автомобилния поток.