Срокът за АМ "Хемус" остава 2023 г.
Министър Петя Аврамова отчете напредъка по стратегическите пътни проекти

През 2019 г. има напредък по всички стратегически пътни проекти – магистралите „Хемус“, „Струма“, „Европа“ и скоростния път Видин – Ботевград. Това посочи регионалният министър Петя Аврамова в отчета си за изминаващата година на заседанието на МС. Екипът на МРРБ е работил по основните приоритети – изграждане и рехабилитация на пътната инфраструктура, въвеждане на тол системата, обновяване на градовете, саниране.
Усилено се работи по цялостно завършване на АМ Хемус през 2023 г. На 11 октомври са пуснати за движение 9,3 км. Работи се в отсечката от п.в. „Белокопитово“ до „Буховци“ със забавяне заради отчуждителните процедури с планове 1,5-километровата отсечка да бъде изпълнена през 2020 г. Очаква се напредък и в останалите 15 км от трасето. Започна строителството на нови 134 км, през декември правителството пое финансов ангажимент за оставащите 89 км, с което 223 км ще се изграждат от държавното дружество „Автомагистрали“.
По „Струма“ бяха пуснати 6 км в участъка от Благоевград до Крупник, което позволи автомобилният трафик да бъде изведен от Благоевград. Започна изграждането на най-дългия тунел в България – „Железница“, и на участъците преди и след него. В ход е процедура за трасето през Кресненското дефиле.
Започна работа по магистрала „Европа“ в участъка от Драгоман до Сливница, предстои старт на строителството в другия лот – от ГКПП „Калотина“ до Драгоман.
Стартира изграждането на пътя Видин – Ботевград, ключов за Северозападна България. Строителните работи започнаха в Лот 1 и Лот 2 от Мездра до Ботевград и на 30-километровия участък от Видин до пътен възел „Макреш“. В ход са тръжните процедури за участъците от пътен възел „Макреш“ до пътен възел „Бела“ и от „Бела“ до Ружинци. Подготвят се проектите за останалите участъци: Ружинци – Монтана, Монтана – Враца и Враца – Мездра.
Със средства от ОПРР 2014-2020 до момента са рехабилитирани 21 пътни участъка от пътища втори и трети клас с дължина над 343 км за 295 млн. лв. Сред рехабилитираните отсечки са 21 км от третокласния път Кричим-Михалково-Смолян, 15 км от третокласния пък Чирпан-Симеоновград, 30 км от второкласния път Плевен-Ловеч, 21 км от пътя през прохода Петрохан (през ноември беше обявена обществена поръчка и за последния участък от с. Благово до околовръстното на Монтана), 10 км от пътя Пловдив-Асеновград. Ремонтирани бяха и 17,4 км от Враца към известната пещера Леденика в Природен парк „Врачански Балкан“.
През 2019 г. са ремонтирани 10 големи съоръжения на автомагистралите „Тракия и „Хемус“. Това са 5 виадукта на АМ „Тракия“, 4 виадукта на АМ „Хемус“ и тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ за 65,3 млн. лв.
Увеличени бяха гаранционните срокове в строителството, което е мярка в повишаване на качеството, заяви още министър Аврамова.