Солунското метро ще заработи до 2020 година
Свръхмодерните и автоматични влакове ще работят без машинисти, но с човешкото присъствие на борда
Системата на солунското метро, включваща 13 модерни централни станции и автоматични влакове, които ще се движат без машинисти, се очаква да бъде напълно функционираща през 2020 г., според председателя на Attiko Metro Янис Милопулос.
В изявление пред Атинската информационна агенция (АНА), по време на представянето на първата завършена станция на метрото в Солун - Sintrivani-Ekthesi, Милопулос заяви, че 2019 г. ще бъде решаваща за завършването на системата, тъй като влаковете ще бъдат доставени и първите тестови превози ще се проведат през лятото. Милопулос подчерта, че цялата система трябва да бъде готова и да работи до Коледата на 2020 г.
Според Attiko Metro, системата на метрото в Солун ще включва най-съвременни технологии и високи стандарти по отношение на качеството и експлоатацията, което ще я направи най-модерната метро система в цяла Европа. Основните характеристики на солунската мрежа на метрото включват депо в регион Pylea (Votsi), което обхваща площ от 50 000 кв.м; 13 модерни централни станции; 18 свръхмодерни и автоматични влакове, напълно климатизирани и работещи без машинисти, но все пак с човешко присъствие на борда; платформени екранни врати (PSD), за осигуряване на оптимални услуги и максимална безопасност на пътниците.
Отвъд линията, която се простира от новата станция до Nea Elvetia (дължина 9,6 км), общото планиране на метрото в Солун предвижда серия от разширения, включително едно към Kalamaria със спирка Mikra Station.
Строителството на метрото в Солун е на стойност 1,5 милиарда евро и започва още през 2006 г., но е спряно поради археологически открития. Проектът, който е 75% финансиран от Европейския съюз, първоначално се очакваше да бъде завършен през 2016 г.