Само два кандидата останаха в търга за модернизация на жп участък Оризово-Михайлово
ДЗЗД "Евро ЖП Инфраструктура" с предложена цена 217 млн. лв. и "Терна" АД - с оферта 268 млн. лв.

Двама от общо петимата кандидати бяха допуснати до отваряне на ценовите предложения в откритата процудура за модернизация на жп участъка Оризово-Михайлов на стойност 248 млн. лв. Това е най-сложната част от проекта „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, Фаза 2“, който се финансира по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020“. Възложител е НК "Железопътна инфраструктура". Обществената поръчка за модернизацията на жп участъка Оризово-Михайлово“ беше стартирана през юли 2018 г., но заради обжалване на процедурата, изборът на изпълнител се забави.
Офертите на двамата допуснати участници, са:
ДЗЗД "Евро ЖП Инфраструктура" с партньори: Инфраструктурно строителство АД и Марко Обра публика АД е получил 40 т. за техническото си предложение и е дал цена в размер на 217 982 167,08 лева без ДДС.
"ТЕРНА" АД е оценена с 35,26 т. и е предложила цена от 268 244 530,12 лева без ДДС, което е с 20 млн. над индикативната стойност на поръчката.
Тримата отпаднали кандидати, са:
- Обединение "Рейлуей Оризово-Михайлово" с партньори: Х.С.С. ЕООД, "Монолит София" АД, "Сомафел-Енженяриа Обраш Феровиариали С.А. и Е.П.О.С. - Емпреза Португезе де Обраш Субтеранеаш С.А.
- ДЗЗД "Тракия Рейл" с партньори: КЕР Кьозеп Кивителезьо еш Керешкеделми Корлатолт Фелельошегю Таршашог (КЕР - Кьозеп ООД); Требор Бау Епетьотьоипари Корлатолт Телельошегю Таршашаг (Требор Бау ООД); Юнайтед Груп ООД
- Обединение "Трейс - Импулс" ДЗЗД с партньори: Трейс Груп Холд АД и частно акционерно дружество "Северодонецко научно-производствено обединение "Импулс" (ЧАД СНПО "Импулс").
Модернизацията на жп участъка от гара Оризово до гара Михайлово (включително) включва подновяване и изграждане на двупътен железен път и контактна мрежа с обща линейна дължина за път 1 – 37,126 км, и за път 2 – 35,328 км. По трасето се предвижда реконструиране на мостове, изграждане на тунел, модернизация на ТПС Чирпан, премахване на жп прелези, изграждане на надлези и подновяване на сигнализация в гари.
Дeйнocтитe, зaлoжeни в oбщecтвeнaтa пopъчĸa, ca гpyпиpaни в 3 eтaпa:
- Πpoeĸтиpaнe и пoдгoтoвĸa нa дoĸyмeнти зa издaвaнe нa paзpeшeниe зa cтpoeж;
- Cтpoитeлcтвo;
- Πoлyчaвaнe нa paзpeшeниe зa пoлзвaнe нa oбeĸтa и пoдгoтoвĸa нa дoĸaзaтeлcтвa зa пoлyчaвaнe нa cepтифиĸaт зa oпepaтивнa cъвмecтимocт.
Πpeдвиждa ce дeйнocтитe пo пpoeĸтиpaнe и cтpoитeлcтвo дa ce извъpшaт нa двa пoдeтaпa. Подeтaп І.1. и ІІ.1. обхваща гapитe Opизoвo и Чиpпaн, а пoдeтaп І.2. и ІІ.2. изграждане на двупътното трасе Opизoвo-Mиxaйлoвo. Cpoĸът зa изпълнeниe e 1494 дни, т.e. 4 гoдини и 34 дни.
Общата стойност на проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, Фаза 2“ е 414 млн. евро, от които до 293 млн. евро е финансирането от Кохезионния фонд на ЕС, чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г., а 121 млн. евро е националното съфинансиране. Проектът включва модернизация на железопътните отсечки Оризово-Михайлово, Скутаре-Оризово, Ямбол-Зимница, Стралджа-Церковски, както и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по направлението от Пловдив до Бургас. Предвижда се рехабилитация на железния път и контактната мрежа в посочените участъци, с обща дължина около 90 км, както и изграждане на 26 км ново жп трасе.
През април 2018 г. приключи модернизацията на участъка Стралджа – Церковски. В момента е в ход строителството на 26-километровата отсечка Скутаре – Оризово и се очаква тя да бъде завършена през лятото на 2019 г. Пред финализиране е договора с избрания изпълнител за изграждането на системите за сигнализация и телекомуникации за целия участък от Пловдив до Бургас.