"Пътни строежи - Велико Търново", "Хидрострой" и "Пътинжеренигстрой-Т" ще строят тунела под Шипка за 358 млн. лв.
В сряда беше подписан договорът за изграждане на тунела под Шипка с обединението ДЗЗД "Консорциум ПСВТ", в което участват "Пътни строежи - Велико Търново" АД, "Хидрострой" АД и "Пътинжеренигстрой-Т" ЕАД, които са изпълнители и на обхода на Габрово. Срокът е 8 месеца за проектиране и още 3.5 години за строителство до края на 2026 г. Процедурата за избор на изпълнител по обществената поръчка бе реализирана в рамките на три години.
Пътният участък е с дължина 10.5 км, от които 8 км са ново строителство и 2.5 км реконструкция на първокласен път Габрово - Казанлък, предвидени са 5 тунела с обща дължина 4 км - основен от 3.22 км, и още 4 по 171 м, 240 м, 90 м и 290 м, както и 6 моста и един подлез. Главният тунел е с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара, започва на 1 км западно от прохода и на 1 км източно от връх Малуша.
Проектът за пряка връзка между Северна и Южна България е приоритет в програма "Транспортна свързаност", пътят минава през Национален парк "Българка". След изграждането на съоръжението тежкотоварният трафик ще се увеличи над 90%, а на леките коли с над 50%, до над 10 000 автомобила за денонощие общо, съобщи Тодор Василев, председател на Управителния съвет на АПИ.
Строителният надзор се изпълнява от ДЗЗД "Трансконсулт - Свеко" - "Трансконсулт – БГ" ООД и "Свеко Енергопроект" АД, по договор за 6 479 935,20 лв. с ДДС.