Прокопани са близо 35% от трасето на тунел "Железница"
Целта е съоръжението да се завърши до януари 2022 г.
Изграждането на тунел „Железница“ върви с бързи темпове. Прокопани са близо 35% от трасето на двете тръби на съоръжението. То ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас.
„Много съм доволен от напредъка на строителството на автомагистрала „Струма“. Стотици хора работят“, заяви министър-председателят Бойко Борисов по време на инспекцията на строителните дейности на тунел "Железница". Целта е съоръжението да е готово до януари 2022 г.
Изпълнител е ДЗЗД "АМ Струма 2018" с водещ партньор "Джи Пи Груп" АД. Cтoйнocттa нa дoгoвopa e 185 370 370, 37 лв. бeз ДДC и включва изграждането на тунела, обслужващия път от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка. Строителните дейности на обекта започнаха през октомври 2019 г.
Тунелът се изгражда по нов австрийски метод - прокопават се около 1,5-2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.
Проектът за строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число и тунелът.