През февруари подават в ЕК проектите в Националния план за възстановяване и устойчивост

До края на месец февруари проектите в Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ) ще бъдат подадени за одобрение от Европейската комисия, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков на онлайн кръгла маса „За експертно обсъждане и изпълнение на НПВУ”, организирана от Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA).
В компонента „Транспортна свързаност“ основните елементи са насочени към инвестиции в жп транспорт, в т.ч. инфраструктура и нови влакове, безопасност по пътищата и устойчива градска мобилност, чрез доставка на подвижен състав за градски и междуградски транспорт.
Какво включва планът в областта на транспортната свързаност
- Цифровизация в жп транспорта чрез модернизация на системите за безопасност и енергийната ефективност по жп направления от TEN-T мрежа
- Преустройство и рехабилитация на ключови гарови комплекси в Северна България - Мездра, Червен Бряг, Илиянци, Враца, Левски, Горна Оряховица, Варна и Филипово, и изграждане на интермодален терминал Горна Оряховица за 188.0 млн. лв. с период на изпълнение 2021-2025 г.
- Пълна модернизация на 20 броя тягови подстанции и 51 броя секционни постове
- Изграждане на система, обединяваща системите за телеуправление и телесигнализация SCADA
- Закупуване на 20 електромотрисни влака
Планът трябва да се разглежда като една система с европейските структурни и инвестиционни фондове и Механизма за свързана Европа. Всички проекти са разработвани в контекста на Националната програма за развитие България 2030 г., както и според целите за устойчивост на ООН и Зелената сделка, заяви министър Желязков.
Една от основните цели на проектите е да се постигне балансирано развитие на транспортната мрежа във всички райони на страната и затова голяма част от проектите са в Северна България. Зелената сделка ни дава голям шанс да се съсредоточим върху железопътния транспорт, защото се предоставят допълнителни възможности и инструменти за балансирано развитие на автомобилния и железопътния транспорт, посочи директорът на дирекция „Национална транспортна политика“ в МТИТС Димитър Савов.
Вижте Плана за възстановяване и устойчивост и становищата към него