Обявиха търга за изпълнител на разклонението на метролиния 3 до Цариградско шосе

До 14 април се приемат заявки в обществената поръчка за 530 млн. лв. за изграждане на разклонението на третия лъч на столичния метрополитен от Военна академия до Цариградско шосе - The Mall. Общата дължина на участъка е 5666 м с шест подземни метростанции и три междустанционни вентилационни уредби. Технологиите на изграждане са: за тунелните участъци –тунелно-пробивна машина /ТПМ/ и нов австрийски тунелен метод /НАТМ/, за метростанциите и вентилационните уредби – открит котлован с вертикално укрепване. Предвижда се метростанциите да са със странични перони, които откъм коловозите да са преградени с преградни остъклени стени, отварящи се синхронно с вратите на подвижния състав.
Обществената поръчка е разделена на пет обособени позиции. Новите метростанции са МС 1 - ул. "Гео Милев" - ул. "Черковна", МС 2 - ул. "Гео Милев" - ул. "Н. Коперник", МС 3 - ул. "Гео Милев" - ул. "Слатинска", МС 4 - бул. "Асен Йорданов" - бул. "Шипченски проход", МС 5 - Зала "Арена Армеец". МС 6 ще бъде разположена изцяло под източното локално платно на Цариградско шосе от същестувващия пешеходен подлез до бул. "Йерусалим", където също ще има изход и нов пешеходен подлез към The Mall и European Trade Center. Там ще бъде изграден и буферен двуетажен подземен паркинг за 230 автомобила.
Плановете са проектът да бъде реализиран до 2024 г. В момента се провежда процедура за избор на строителен надзор.
Обявлението за обществената поръчка е публикувано на 13 януари.
Ето описанието на петте обособени позиции на поръчката:
Първа обособена позиция: Проектиране и строителство на метроучастък от км.0+000,00 до км.1+904,00 с две подземни метростанции /МС1 и МС2/ и междустанционна вентилационна уредба. Началото на участъка е от шахтата за отклонение при Военна академия при км.0+000,00 до края на МС2 при км.1+904,00. Дължината на участъка е 1904 м с две подземни метеостанции /МС1 и МС2/ и 1 брой междустанционна вентилационна уредба.
Втора обособена позиция: Проектиране и строителство на метроучастък от км.1+904,00 до км.3+472,00 с две подземни метростанции /МС3 и МС4/ и междустанционна вентилационна уредба. Началото на участъка е от края на МС2 при км.1+904,00 до края на МС4 при км.3+472,00. Дължината на участъка е 1568 метра с две подземни метростанции /МС3и МС4/ и 1 брой междустанционна вентилационна уредба/МВУ/.
Трета обособена позиция: Проектиране и строителство на метроучастък от км.3+472,00 до км.5+666,00 с две подземни метеостанции /МС5 и МС6/. Началото на участъка е от края на МС4 при км.3+472,00 до края на оборотния участък след МС6 при км.5+666,00. Дължината на участъка е 2194,00 метра с две подземни метростанции /МС5 и МС6/, оборотен участък и 1 брой междустанционна вентилационна уредба /МВУ/. Проектирането и строителството на МВУ по част Конструкции, както и реконструкцията на инфраструктурата, свързана с изпълнението й, не са в обхвата на обособената позиция.
Четвърта обособена позиция: Проектиране и строителство на конструкциитена тунелен метроучастък, изпълняван с тунелно-пробивна машина, от км.5+340,00 /включително стартова шахта/ до км.0+000,00 /бул. Евлоги и Христо Георгиеви/ и междустанционна вентилационна уредба. Тунелният участък с обща дължина 5340,00 м се изпълнява с тунелно-пробивна машина/ТПМ/. Вентилационната уредба е разположена между МС5 и МС6. В обхвата на обособената позиция са: Проектирането и изпълнението на метротунела, стартова и изходна шахти за ТПМ, МВУ по част Конструкции; Реконструкцията на инфраструктурата, свързана с изпълнението им; Пълнежния /изравнителния/ бетон по дънотона тунела; Преминаването на машината през изградените конструктивно метростанции, както и през три броя МВУ с прилежащи помпени станции; Уплътняване, обработване и хидроизолацияпри изхода и входа към всяка МС и МВУ.
Пета обособена позиция: Проектиране, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на системи за контрол и управление на влаковото движение, комуникации и перонни преградни врати за метроучастък от км.0+000,00 до км.5+666,00 с шест подземни метростанциии оборотен участък.