НКЖИ обяви обществена поръчка за над 110 млн. лв по проект „Развитие на жп възел Пловдив“
Инженерингът обхваща модернизация на жп участъци Пловдив-Крумово и Пловдив-Скутаре
НКЖИ стартира обществена поръчка за „Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в железопътни участъци Пловдив-Крумово и Пловдив–Скутаре, включително в гарите Пловдив разпределителна, Крумово, Скутаре и разделен пост Тракия” по проект „Развитие на железопътен възел Пловдив”. Прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 110 899 889,24 лева без ДДС с включени до 5% непредвидени разходи върху стойността за строителството. Изпълнението на договора е на инженеринг и включва изготвяне на Технически проект, строителство и авторски надзор.
Строително-монтажните работи по модернизация на железен път и съоръжения включват: усилване на земна основна площадка и полагане на противозамръзващ пласт; модернизация на горното строене по текущите пътища в междугарията и по главните коловози в гарите ПоР изток, Крумово, Скутаре и разделен пост Тракия, с нови релси тип 60Е1 и нови стоманобетонови траверси с еластично безподложно скрепление; подновяване на всички останали коловози в гарите Крумово и Скутаре, с нови релси тип 49Е1 и нови стоманобетонови траверси с еластично безподложно скрепление; подновяване на 1 бр. изтеглителен коловоз в разделен пост Тракия и предпазни коловози в гара Скутаре с релси годни за повторна употреба тип 49 и нови стоманобетонови траверси с безподложно еластично скрепление; подновяване на железопътни стрелки с нови на стоманобетонни траверси с безподложно еластично скрепление; нивелация на железния път, планировка на баластовата призма и направа на маневрени пътеки в гарите; рехабилитация на водоотводните съоръжения; изграждане на нови дренажи и нови отводнителни системи; изграждане на 6 бр. нови перони в гара Скутаре, разделен пост Тракия, спирка Депото и реконструкция на съществуващите в гара Крумово; реконструкция на 1 бр. пешеходен подлез в разделен пост Тракия с осигуряване на излази към новите перони; закриване на 3 бр. железопътни прелези и изграждане на 3 бр. нови пътни надлези; изграждане на 6 бр. нови перонни покрития (навеси) в гара Скутаре, спирка Депото и разделен пост Тракия. Предвижда се изграждане на шумозащитни съоръжения в урбанизираните територии и предпазни огради по цялото протежение на жп линията.
Планирани са дейности по изграждане на нова контактна мрежа, включваща основно еднофазна система за въздушна контактна мрежа с номинално напрежение 25kV, 50Hz АС; височина на контактен проводник от кота глава релса - 5,50 м; системна височина - 1,45 м.; нови стълбове металорешетъчни, плътно метални или метално профилни, в зависимост от предназначението и натоварванията, както и горещо поцинковани за окачване на контактната мрежа и захранващите фидери; нови контактен проводник, носещо въже, конзоли, изолатори, секционни разединители, обратни фидери, въжета, арматурни и скрепителни детайли, клеми и други; подмяна на всички разединители, съгласно приложените еднолинейни схеми и на неутралните вставки, с нови с моторни задвижвания и интегририрането им към системата за телеуправление SCADA.
Проект „Развитие на железопътен възел Пловдив“ е на обща стойност 103 477 234 евро, от тях 87 955 649 евро са по линия на Механизма на свързване на Европа (МСЕ) и 15 521 585 евро национално съфинансиране. В неговия обхват попада и жп линията Пловдив-Филипово-Скутаре, с реализация на комуникационно-транспортен пробив под Централна жп гара Пловдив. Идейният проект е разработен от ДЗЗД „Тракия Консулт“ с водещ партньор „Трансгео“ ООД.