Геострой започна строителството на нова метростанция в Обеля
Станцията ще осигури връзка с влаковете за Божурище и Банкя и ще бъде начална за метролинии 1 и 2

Строителството на нова метростанция между МС Сливница и МС Обеля с официална церемония за първа копка започна една от най-големите български компании Геострой АД. Строителните дейности включват покрит наземен участък от 154 м, покрита рампа с три типа конструкция и обща дължина 116,35 м, тунел по открит способ – 281,22 м, и тунел по съществуващата жп линия, който ще бъде изграден по Милански способ. На събитието присъстваха столичният кмет Йорданка Фандъкова, изпълнителният директор на Метрополитен ЕАД проф. Стоян Братоев, изпълнителният директор на Геотехмин ООД Доминик Хамерс, изпълнителните директори на Геострой инж. Цветослав Петков и инж. Йордан Йонов, Емилия Илиева – изпълнителен директор на Геотрейдинг АД, официални гости. Негово високопреподобие архимандрит Евтимий – духовен надзорник на Софийската епархия, отслужи водосвет за здраве и благоденствие и за успешно изпълнение на проекта.
Екипът ни ще вложи своя професионализъм, опит и знания за обекта, обеща изпълнителният директор на Геострой инж. Цветослав Петков. „Геострой има сериозен опит по проекти на столичното метро. От 2005 година Група ГЕОТЕХМИН, част от която е и Геострой, изгради три метростанции – „Васил Левски“, „Джеймс Баучер“ и „Бизнес парк“ и метродепо „Земляне“, заяви още инж. Петков.
Проектът има три основни цели – връзка на първия и втория метродиаметър, връзка с жп мрежата в западното направление и връзка с автобусен транспорт. „Това е модерен обект с важна роля за цялата метромрежа, защото ще даде възможност да се намалят интервалите на движение по двете линии“, каза кметът Йорданка Фандъкова, като пожела лека и безаварийна работата на строителите и на надзорниците.
„Ще осигурим удобна транспортна връзка на живеещите в района и на пътуващите по железопътните линии. Очакването е да се стимулира използването на жп превоза. Това ще помогне за облекчаване на трафика и намаляване на автомобилите с около 5600 дневно, а въглеродните емисии ще станат с около 1500 тона по-малко годишно“, заяви проф. Братоев.
Бъдещата спирка на софийското метро ще служи за прекачване на пътниците между Линия 1 и Линия 2 на метрото и ще бъде начална и за двете линии. В проекта е предвидено да се изпълни централен перон с широчина 9,5 м, дължина 100 м и светла височина 3,5 м. Решението за централен перон улеснява прекачването на пътниците и реализирането на удобна връзка с пероните на новата жп гара „Обеля“. Метростанцията ще има три изхода, два от тях ще имат връзка с гарата. За достъп до тях и до южната страна на жк „Модерно предградие” ще има асансьори, ескалатори и стълби. Геострой ще изпълни и всички дейности по части архитектура и интериор.
Срокът за изпълнение на новия проект на подземната железница е 36 месеца. С изграждането на метростанцията ще се осигури интермодалност на транспорта, защото ще се осъществи директна връзка с новата жп гара „Обеля“. Очаква се след пускането в експлоатация на връзката между линии 1 и 2 пътуващите с метрото да се увеличат с 12 000 души дневно, от които 8600 от линиите на западното и югозападното жп направление. С този проект се осигурява директна и бърза връзка с основните райони, административни, културни и обществени обекти в града и с Летище София, ще увеличи броя на пътниците, които използват жп транспорта при придвижване между София и градовете от западното и югозападното направление на областта, ще донесе значителни екологични ползи.