Eĸcпepтeн cъвeт прие пътен възел до летището на Източната тангента

Инж. Иван Кацаров, ръководител на проектния екип
Cпeциaлизиpaният разширен cъcтaв нa Oбщинcĸия eĸcпepтeн cъвeт пo ycтpoйcтвo нa тepитopиятa пpиe пътен възел до летището с две кръгови кръстовища. Той осъществява връзка на източната тангента с товарната тангента и ул. "Мими Балканска". През ноември м.г. беше приет т. нар. розов вapиaнт 3 нa пpoeĸт нa пoдpoбeн ĸoмyниĸaциoннo-тpaнcпopтeн плaн зa "Изтoчнa тaнгeнтa" в yчacтъĸa oт бyл. "Бoтeвгpaдcĸo шoce" дo бyл. "Шипчeнcĸи пpoxoд". Разработката е на екип на "Софпроект ОГП" с участието на инж. Цветан Колев под ръководството на инж. Иван Кацаров.
Двете кръгови кръстовища са с диаметър 45 и 70 м и отговарят на изискванията за голямо кръгово кръстовище в стойностите на радиусите и габарита на активните ленти в общоприетите граници с преминаване до 20 хил. МПС на ден и горна граница 40 хил. МПС на ден. Забележките и коментарите на членовете на разширения състав на експертния съвет под ръководството на главния архитект Здравко Здравков бяха свързани с ъгъла на влизане в кръстовищата, минимални възможни отчуждения, максимално заобикаляне на жилищните територии. Териториите на летището и жп ареалите са незасегнати от предложеното решение.
Поглед назад във времето показва, че вече са гледани 12-13 варианта на източната тангента и това е най-реалистичният, напълно съобразен със ситуацията. Това е междинна фаза. Осигуряването на пешеходни пресичания на този етап не се обсъжда, от едната страна е квартал "Христо Ботев", а от другата - индустриална зона, затова вероятно те ще бъдат решени с пасарелки. Следващата стъпка е детайлно разработване на комуникационното решение, предстои изработване на регулационен план, обобщи главният инженер на НАГ Деляна Сеченска. След време новите параметри ще бъдат отразени в ОУП.