До септември започва строителството на магистралата Русе – Велико Търново
Препроектират се участъците 5, 6, 7 и 8 на АМ "Хемус", отварят процедури за магистралите "Рила" и "Черно море"

Надяваме се да направим така, че до септември месец редовното правителство да започне да строи в участъка Русе – Бяла от магистрала „Русе – Велико Търново“, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Вече са одобрени подробните устройствени планове за изключително натовареното трасе Русе – Бяла и обхода на гр. Бяла от бъдещата магистрала „Русе – Велико Търново“. До около 10 дни се очаква да бъде издадена заповед, с която ще бъде допуснато изработването на подробен устройствен план и за отсечката Бяла – Велико Търново.
Проектира се и пътен възел между магистралите „Русе – Велико Търново“ и „Хемус“. „Трябва изключително ударно да се проектира цялото трасе поне до магистрала „Марица“, защото това прави сериозна свързаност между севера и юга. Представете си автомагистрала от Русе до Маказа и връзката, която се получава между нея и другите две – „Тракия“ и „Марица“. Нали разбирате каква зона икономическа може да се изгради в тази посока? Не случайно такава се развива около Пловдив – заради АМ „Тракия“. Ако наистина тези магистрали се развият, България ще има съвсем друга перспектива и възможност всички региони да могат да се развият“, каза министър Шишков.
В момента се прави процедура за ОВОС на АМ „Черно море“ и се отваря тръжната документация за процедура за възлагане на проект за магистрала „Рила“, която ще осигури връзка от границата със Северна Македония до магистралите „Струма“, „Тракия“ и „Хемус“.
Вече се преработват проектите за петия и шестия участъци от оставащото за изграждане трасе от АМ „Хемус“. Започва отново проектиране за участъци седем и осем, защото проектите, които са били направени преди няколко години, не отговарят на нормата – минават през територии, през които не могат да минат.
Ще се молим на Народното събрание да намери правния начин да регламентира извършеното незаконно строителство в четвъртия участък, защото около 25% от магистралата е построена незаконно. Единствената законова възможност за това е да се намери вариант с изменение на Закона за устройство на територията, предложение за което бе направено до предишното Народно събрание. След разпускането на последния парламент е обсъдил проблема с браншовите организации и отново е изведен изводът, че най-добрият вариант е търпимостта, заяви министър Шишков.
Частично се работи и по другия важен път по оста север-юг – Видин - Ботевград. Тепърва започва проектиране за участъка от Монтана до Враца. Най-прекият път от Видин до Кулата е през Петрохан. Най-важният участък от него, който трябва да започне да се изгражда, е този с тунела под прохода.
По АМ „Европа“до края на месец май трябва изцяло да бъде завършен участъкът между ГКПП „Калотина“ и Драгоман, от който 6,5 км вече са пуснати за движение. След допуснатото от последното редовно правителство забавяне от 7 месеца са създадени необходимите условия и до 15 – 20 дни ще може да започне строителството и на последния участък от нея – между Сливница и Северната скоростна тангента на София, каза още министърът.