До няколко месеца ще се финализира концесията за летище София
ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ към момента се движи устойчиво – 86 % договорени средства, 55 % сключени договори, 36 % разплатен ресурс, отчита МТИТС

„Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ към момента се движи устойчиво – 86 % договорени средства, 55 % сключени договори, 36 % разплатен ресурс. Това позволи в основните направления, железопътна инфраструктура, пътна инфраструктура и столичния метрополитен, да бъдат вложени сериозни капиталовложения. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на отчет за дейността на МТИТС на заседанието на Министерския съвет.
Строителните дейности при тунел Железница вървят успешно, изпълнението на телекомуникациите и сигнализацията на железопътната линия Пловдив-Бургас върви успешно, жп участък Скутар-Оризово върви успешно, сключихме договор и започва реализацията на важния железопътен участък Елин Пелин-Костенец, в частта Елин Пелин-Вакарел“ каза министърът във връзка с изпълнението на проектите, финансирани с европейски средства.

Росен Желязков отбеляза, че по отношение на пристанищната инфраструктура, за първи път от десетилетия тази година започна голям проект за подобряване на инфраструктурата на Варненското езеро и Белославското езеро. „Това е удълбочаването, което ще създаде огромна възможност пред всички пристанищни оператори на територията на най-голямото българско пристанище, да повишат своята конкурентоспособност. Това е вноса и износа на стоки по вода в България“ допълни министърът.
„Въпреки, че не е завършил проектът за концесия на летище София, по общо признание, заедно със законодателната регулация, и с усилията на правителството за реализиране на тази най-голяма открита и прозрачна процедура по уверение на нашите партньори от Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие, вярвам в успешното приключване през следващите месеци на този голям проект“ заяви относно развитието на летищната инфраструктура Желязков.
Той добави, че са завършени концесионните анализи и предстои внасянето на концесията за летище Пловдив, както и на концесиите за останалите пристанища по Черно море – част от Бургас, Варна-Запад, пристанищата по Дунав.
„По отношение на операциите, тази година е трудна за БДЖ, така ще бъде и през следващите няколко месеца, но устойчивостта е гарантирана. Усилията бяха положени към по-добро управление, по-добра експлоатация и по-добра ремонтна дейност. На практика, всички договори за ремонти на подвижния състав са реализирани. Няма недостиг на вагони. През следващата година очакваме новите вагони, както и договорите за нов подвижен състав, 10 нови локомотива и не-по-малко от 16 мотриси. Усилията на дружеството са насочени към оптимизация, на практика няма неразплатени задължения към държавата от страна на БДЖ и НКЖИ. Тези дружества са без задължения след близо 10 години, което позволява тяхното преструктуриране, за да може да се осигури устойчивост до 2030 г.“ обяви още министърът.