До края на 2020 г. приключва модернизацията на жп участък София-Елин Пелин
След завършването на 23-километровата отсечка влаковете по нея ще се движат със 160-200 км/ч

Полагането на нов железен път по отсечката София-Елин Пелин инспектира министър-председателят Бойко Борисов заедно с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, министъра на финансите Владислав Горанов и вицепремиера Томислав Дончев. 23-километровият участък е част от трасето София- Пловдив и е сред основните железопътни връзки в страната с важно регионално, икономическо и стратегическо значение. Строителните работи стартираха през април 2018 г. и е предвидено да приключат в края на 2020 г.
Проектът включва модернизация на железопътната линия София-Елин Пелин, на системите за сигнализация и телекомуникации и контактната мрежа, както и изграждане на нови надлези в жп гарите Верила и Казичене за безопасно пресичане на две нива със съществуващата пътна мрежа. Предвижда се да бъдат реконструирани 6 броя мостове, ще се премахнат прелези и на тяхно място ще се построят 17 броя нови надлези и подлези. В 6 гари ще се обновяват пероните за улеснен достъп на гражданите и лицата с намалена подвижност.
Проектът се финансира по Механизма за Свързана Европа и е на обща стойност 133 млн. лв., от които 113 млн. лв. безвъзмездна помощ от ЕС и 20 млн. лв. национално съфинансиране. Изпълнител е ДЗЗД „Келет АБ“, в което участват „Келет – УТ“, Унгария и „АБ“ АД, България.
В строителството на трасето са ангажирани 6-7000 души, стана ясно от думите на транспортния министър Росен Желязков. След завършването на отсечката влаковете по нея ще се движат със 160-200 км/ч.