АМ „Дунав-Егея“ може да бъде построена за 5 години
Представиха проекта за новата, модерна автомагистрала пред обществеността на Белене и Свищов
„Реализирането на новата автомагистрала „Дунав-Егея“ за 5 години е напълно реалистично и икономически обосновано“. Това обяви Румен Марков – управител на Large Infrastructure Projects, по време на представянето на амбициозното начинание пред администрациите и гражданите на Белене и Свищов.
Проект „Дунав-Егея“ ще започва от Дунав мост при Русе и ще завършва на брега на Егейско море в Гърция. Новата магистрала ще проведе транзитния автомобилен поток по модерна инфраструктура и ще осигури най-високо ниво на транспортно обслужване между регионите в България с цел развитие на икономиката.
За построяването на АМ „Дунав-Егея“ няма да бъдат изразходвани средства от държавния бюджет на България. Начинът на нейното реализиране е публично-частно партньорство чрез концесия за строителство. Финансирането ще бъде изцяло поето от концесионера - чрез собствени капитали и привлечени средства от инвестиционни фондове и водещи европейски банки, обясни още Марков.
Проектът на АМ „Дунав-Егея“ предвижда тя да бъде с най-високо ниво на пътна безопастност, високо технологична, с 5G покритие, екологична и изцяло в съответствие със „Зелената сделка на Европа“.
„АМ „Дунав-Егея“ ще спомогне изключително много за икономическия растеж на всички други общини и региони в България, през които преминава трасето - каза Румен Марков. - Още от сега работим по привличане чуждестранни инвеститори и мащабни бизнес интереси.“ Вече има проявен интерес от големи компании от Европа.
„АМ „Дунав-Егея“ е част от източния клон на проекта „Виа Карпатия“, включващ държавите Полша, Словакия, Унгария, Румъния, България и Гърция. Преминаването на трасето на автомагистралата през България е ключова за проекта, части от който вече са в експлоатация, а други са в процес на строителство или проектиране. Със създаването й ще се решат много от съществуващите проблеми с бавното придвижване на товари и пътници от Европа към Близкия Изток.