Софийски ремонти след август за над 17 млн. лв.

Столичната община обяви търгове, в които се ремонтират едновременно трамвайни трасета, улична мрежа и осветление, а последната позиция в обществената поръчка е за консултант на обекта. Обновяването е в четири софийски зони от централната част на града:
Позиция №1 е "Реконструкция на бул. "Княз Александър Дондуков" от ул. "Кракра" до Младежки театър и на ул. "Кракра" - гаранцията за участие е 66 666 лв.
Позиция №2 е "Рехабилитация на бул. "Витоша" от ул. "Гургулят" до ул. "Бяла черква" - гаранцията за участие е 45 000 лв.
Позиция №3 е "Рехабилитация на ул. "Koзлодуй" от бул."Княгиня Мария Луиза" до ул. "Константин Стоилов" – ул. "Индустриална" - гаранцията за участие е 25 366 лв.
Позиция №4 е "Рехабилитация на бул. "Джеймс Баучър" от бул. "Черни връх" до площад "Велчова завера" - 30 000 лв.
Позиция №5 е за консултант по ЗУТ, включително изпълнение на задълженията на координатор по безопасност и здраве - гаранцията за участие е 4416 лв.
Ремонтите следва да завършат до 15 декември 2015 г. Общата им стойност е 17.145 млн. лв.
Оценка на офертите
Ще бъде избрана икономически най-изгодната оферта. За позиции 1, 2, 3 и 4 цената има тежест 50 точки. Техническата оценка носи 40 точки, като от тях 28 са за организация на строителството, 6 за организация на обекта и опазване на околната среда и 6 за планирането и временната организация на движение. Срокът за изпълнение добавя 10 точки.
За позиция 5 тежестта на цената е 80%, а срокът за изпълнение - 20%.
Документи се получават до 16 часа на 1 август 2014 г. Оферти се получават до 17.30 часа на 11 август 2014 г. Офертите ще бъдат отворени на 12 август 2014 г.
Повдигнати перони и светодиодно осветление по бул. "Дондуков"
Реконструкцията на бул. "Княз Александър Дондуков" есвързана с реконструкцията на трамваен релсов път, пътни платна и контактно-кабелна мрежа на бул. "Княз Александър Дондуков" в участъка от ул. "Кракра" до Младежкия театър и на релсовия път по ул. "Кракра" до бул. "Янко Сакъзов". Габаритът на пътното платно е 18.00 м с два тротоара с ширина 5.00 м. Съществуващата пътна настилка е от среден паваж между ул. "Средец" и бул. "Васил Левски", асфалтова настилка от бул. "Васил Левски" до ул. "Кракра", като и двата участъка са в изключително лошо състояние. Дължината на релсовия път е 2357 метра единичен коловоз. Релсовият път е в много лошо състояние, последната реконструкция е извършена през 1992 г. Ще бъде изграден нов релсов трамваен път и контактно-кабелна мрежа. Ще се изгради ново отводняване на релсовия път. Ще се изпълни безнаставова конструкция на трамваен релсов път с улейни стеблени релси на стоманобетонова плоча и горно покритие от плътен асфалтобетон с монтирани шумо- и виброизолационни елементи. Ще се изгради дренажна система за отвеждане на подпочвени и повърхностни води. Общата дължина на трамвайната контактна мрежа по бул. "Княз Ал. Дондуков" в двете посоки е 2500 м, включително кривите на ул. "Веслец" и ул. "Бачо Киро". Реконструира се и тролейбусната контактна мрежа от кръстовището на бул. "Княз Ал. Дондуков" и бул. "Васил Левски" до ул. "Кракра", включително и двете кръстовища. Независими една от друга стават трамвайната и тролейбусната контактна мрежа. Новата контактна мрежа е тип "компенсирана". Реконструира се и релсовият път по ул. "Кракра". Ще бъде изградена изцяло нова пътна асфалтобетонова настилка, оразмерена за много тежко движение. Ще се пренаредят съществуващите гранитни бордюри според новата нивелета, която ще запази съществуващата инженерна инфраструктура. Проектът предвижда ново изграждане на перони в района на трамвайните спирки. Проектирани са по два перона на всяко от кръстовищата бул. "Княз Ал. Дондуков" – ул. "Георги Раковски" и бул. "Княз Ал. Дондуков" - бул. "Васил Левски" за обособяване на трамвайните спирки. Пероните са с ширина 2.40 м и дължина около 50.00 м на разстояние 3.50 м от централната ос. Оставащата лента за движение на моторни превозни средства е 3.50 м. Пероните са обособени до пешеходните пътеки на кръстовищата, за да могат пешеходците да използват за пресичане фазата на светофарите. Ще бъдат изградени нови тротоари, като на местата на пешеходните пресичания в кръстовищата е предвидено понижение на бордюрите и тактилни ленти. Ще се извърши ремонт на уличното осветление, като се използват светодиодни осветителни тела.
Без релси, с велоалея и с полимермодифициран битум по бул. "Витоша" от ул."Гургулят" до ул. "Бяла черква"
Предвижда се демонтаж на релсовия път от ул. "Гургулят" до бул. "Скобелев" и на негово място изпълнение на пътна асфалтобетонова настилка, като асфалтовата смес следва да е с полимермодифициран битум. Предвидена е и рехабилитация на връхната конструкция на надлеза над бул. "България", в участъка над пътните платна (които при наводнение винаги потъват). Особено внимание трябва да се обърне на обезшумяването на релсовия път поради това, че сградите се намират в близост до трасетата на трамвайната линия и трябва да се вземат максимални мерки за намаление на шумовото въздействие върху тях, са записали възложителите. Ще бъде ремонтирано и възстановено уличното осветление. Ще бъдат ремонтирани и двата пешеходни подлеза на кръстовището с бул. "Пенчо Славейков", както и подменена тротоарната настилка с унипаваж. Проектът ще се съобрази с идейния проект за велотрасе в участъка от бул. "Пенчо Славейков" до ул. "Бяла черква". Съществуващите капаци на ревизионни шахти ще бъдат подменени с непропадащи, самонивелиращи се, заключващи се и с герб на София. Възложителите настояват за енергоспестяващо осветление, където е необходимо, ще бъдат сменени и електростълбовете.
Обновена и тиха ул. "Koзлодуй" в Банишора (от бул. "Княгиня Мария Луиза" до ул. "Константин Стоилов" – ул. "Индустриална")
Ориентировъчната дължина на трасето е 820 м. Настилката е асфалтова и паважна, с деформации. Какво се изисква: обезшумяване на релсовия път, подмяна на контролерите на светофарите, като новите контролери да отговарят на минималните технически изисквания към контролери на СУ, рехабилитация на уличното осветление - да се използват светодиодни осветителни тела.
Заедно със строителството на метрото до "Хладилника" рехабилитират бул. "Джеймс Баучър"
Ориентировъчната дължина на трасето на бул. "Джеймс Баучер" от "Черни връх" до "Велчова завера" е около 1300 м, а ширината му е 12 м (включително и релсовият път). Пътната настилка е от среден гранитен паваж с множество деформации и пропадания. Съществуващите тротоари са двустранни с ширина 4 и 5 м със стари амортизирани бетонови плочи. По тротоарите има зелени ивици. Съществуващите бордюри са бетонови и силно обрушени, на места изпочупени. Релсовият път е строен през 1968 г. от улейни трамвайни релси, положени на трошенокаменна основа и горно покритие от паваж. Особено внимание да се обърне на обезшумяването на релсовия път, да се подменят контролерите на светофарите, изисква възложителят.
Петата обособена позиция еза консултант на обектите.