Две интермодални връзки на метрото до летището улесняват пътуванията
Конструкциите на трасето от метрото до летището са 90% изградени. Предстоят довършителни работи, обновяването на ландшафта и булевардите, като през октомври трябва да са приключили.
Метрото до летището ще свърже централната жп гара с аерогарата и ще се превърне в довозващ транспорт за летище София.
"Тази част от метрото е много важна, защото осигурява връзка с летището, улеснява пътуванията на хората, не зависи от задръстванията и подпомага точността. Жп спирка Искърще играе роля ту на крайна, ту на начална спирка, защото дава шанс на хората от страната лесно да се прекачват от влак на метро или трамвай и обратно.", обясни Кирил Зайков, заместник-ръководител "Инвестиционна дейност" в "Метрополитен" ЕАД.
Конструкцията на метростанция 20 (позиция 1) и прилежащия тунелен участък за изпълнени 90% от обединението "Станилов" – "Метропроект Прага". До края той ще бъде напълно завършен конструктивно, което означава още, че "Хидромат" вече ще е поставил хидроизолациите.
Метростанция 21 (позиция 2) е изградена по милански способ. Конструкцията й ще бъде завършена в края на април - изградени бяха вертикални носещи конструкции и миланска плоча, под нея пък са вътрешните конструкции на станцията. Изгражда се жп спирка на жп линията София – Пловдив, от която са завършени 50% от работите.
Последният участък (позиция 3) е изцяло надземен и е с две надземни метростанции 22 и 23.
Довършителните работи в тях започват през март.
Кои са основните изпълнители на този участък от софийското метро може да прочетете в новия брой на в. "Строителство Градът".