Септември - Пловдив: на 3 февруари стартира строителството на позиция 3 от жп проекта

Проектът "Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив, част от Трансевропейската железопътна мрежа". Той е на обща стойност 630 626 259 лева. Представлява част от проекта за модернизация на железопътната линия София – Пловдив, определен с решение на МС за обект с национално значение.
Септември - Пловдив остава проект с висок риск заради трудния избор на строителен надзор по проекта. Според експертите в НКЖИ е изготвен план за управление на рисковете, който ежемесечно се актуализира. След подписването на 13 декември 2013 г. и на 18 декември 2013 г. на протоколи образец 2A за откриване на строителна площадка съответно за позиция 3 и позиция 1 и 2 на проекта на 9 януари стартира изплащането на позиция 1 Септември - Пазарджик, първата копка на позиция 2 Пазарджик - Стамболийски беше на 20 януари, а на 3 февруари започва изграждането и на позиция 3 Стамболийски - Пловдив.
Важно е да се отбележи, че по цялото трасе няма пресичания на ниво, а се изграждат пътни надлези над железницата.
Позиция 1 – "Модернизация на железопътната отсечка Септември – Пазарджик в границите от начало стрелка №2 (kм 102+014) по път №1 и край стрелка № 6 (kм 102+070) по път №2 на западна гърловина гара Септември до край стрелка №5 (kм 119+624) по път №1 и край стрелка №1 (kм 119+692) по път №2 източна гърловина гара Пазарджик, включително гарите Септември и Пазарджик".
Септември - Пазарджик е с дължина 17 км двойна жп линия. Предвижда се ремонт на гари, перони, отводняване, изграждане на пешеходни подлези, по отделен проект ще се направи нова осигурителна сигнализация, електрификация, предвиден е и ремонт на част от сгради, казват проектантите от "Евротранспроект". На гара Септември се рехабилитират помещения на осигурителната техника, същото се прави и на гара Пазарджик. Навсякъде на спирките се изграждат допълнителни навеси за чакащите. По цялото трасе има шумозащитни огради, рехабилтират се съоръженията. Двата стоманени моста с дължина по 50 м се заменят от един стоманобетонов за двойна жп линия, каза още Валентин Михайловски, ръководител на проектантския екип. Заедно с това е изграден и временен мост над Чепинска, който до се използва до завършването на новото стоманобетоново съоръжение. Скоростта на влаковете в отсечката е 160-200 км в час. Пътен надлез в тази част на проекта се изгражда при село Ковачево.
Позиция 2 – "Модернизация на железопътна отсечка Пазарджик – Стамболийски в границите от край стрелка №5 (км 119+624) по път №1 и край стрелка №1 (км 119+692) по път №2 на източна гърловина гара Пазарджик по път №2 на западна гърловина гара Стамболийски, включително гарите Огняново и Стамболийски".
Дължината на участъка е около 19 км, които ще бъдат модернизирани, линията е двойна, не се излиза от сервитута на линията, каза Тома Йоцов, ръководител на проектантския екип от "Евротранспроект". Гарите тук са Пазарджик, Огняново, Стамболийски. Те се модернизират, при Огняново има нов пешеходен подлез за пътниците и асансьори, на гара Стамболийски са предвидени допълнителни изходи на съществуващия подлез. Приемните здания не са включени в проекта, предвижда се само обновяване на вътрешното разпределение на определени помещения в гаровото здание за монтиране на определени инсталации. Съществуващ стоманен мост ще бъде заменен със стоманобетонов. Пресичане на две нива е предвидено при Три водици и Стамболийски. Най-сложно е съоръжението в Стамболийски и там трябва да се направи комуникационно решение, което да захрани товарната гара, предпрятията, да осигури връзка от книжния комбинат към различните посоки.
Позиция 3 – "Модернизация на железопътна отсечка Стамболийски - Пловдив в границите край стрелка №3 (км 138+755) по път №1 и начало стрелка №1 (км 138+810) по път №2 на западната гърловина гара Стамболийски до начало стрелка №2 (км 154+564) по път №1 и край стрелка № 4 (км 154+606) по път №2 на западна гърловина гара Пловдив, включително гара Тодор Каблешков".
"Проектиране и изграждане на системите за сигнализация в участък Септември - Пловдив и телекомуникации София - Пловдив"
четири таблици към всяка позиция
Таблица 1 Таблица 2 Таблица 3 Таблица 4 |