До края на строителния сезон завършва вторият етап от ОПРР

До края на тазгодишния строителен сезон се очаква 14-те лота от втория етап на оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР) да бъдат завършени.
Сега се сключват договори, като половината от тях ще бъдат факт до 31 юли, стана ясно на пресконференция в Агенция "Пътна инфраструктура".
Трите проекта Лот18: път ІІІ-3505 Казачево - Стефаново - Дебнево - Велчево - 20.381 км. Изпълнители "Радо Олрат" и "Рутекс" - строителен надзор. Лот 23: път ІІІ 904 Старо Оряхово - Долни Чифлик - Грьоздьово - Бозвелийско - Провадия - Дългопол - 12 км. Изпълнител "Пътища и мостове", строителен надзор "Дема -Т7". Лот 27: път ІІІ 866 Смолян - Мехалково - Кричим, път ІІІ 8641 Пампорово - Смолян - Стойките и път ІІІ-8681 Рудозем - Смолян. Изпълнители "Родопи 2011" и строителен надзор "Трансконсулт БГ". |
Преди отчета на ръководството на агенцията за поректите по ОПРР бяха подписани шест договора по три проекта - лотове 18, 23 27 и от програмата за 25 млн. лева без ДДС, в които се включват 58.902 км от републиканската пътна мрежа.
Според Лазаринка Стоичкова от Дирекция "Изпълнение на проекти по ОП "Регионално развитие" и по програмите за териториално сътрудничество на ЕС, до септември ще бъдат завършени всички лотове от първата фаза на ОПРР за 227 км и 123 млн. лева, от които са изплатени 50 млн. лева.
Стойността на договорите по втората фаза е 264 млн. лева, договорите се сключват сега, поради което все още няма разплащания към фирмите.
За третия етап остават 33 млн. лева, съобщи Лазар Лазаров, член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура". Засега са утвърдени 8 лота в различни райони на страната, като един от тях а пътят край Мало Бучино, смятан за дубльор на магистрала "Люлин".
Пътната агенция е подготвила 45 отсечки, които чакат финансиране от ОПРР, включително и релокация от други схеми и мерки на програмата.
Ресурсът, с който разполага ОПРР в първия програмен период 2007-2013 е малко над 500 млн. лева, които ще бъдат напълно усвоени през 2012 г.
Пътищата, които се рехабилитират по програмата, са ІІ и ІІІ клас и са довеждащи от малки градове и села до първокласни пътища и магистрали.