Българска компания участва в строителството на третия по големина жп тунел в Германия

Българската компания "Адвал" АД и германската Ed. Züblin AG откриха третия по големина тунел в Германия - тунела "Блессберг".
Със своите 8314 метра тунелът "Блессберг" е най-дългият от 22-та железопътни тунела от новата високоскоростна отсечка между градовете Ебенсфелд и Ерфурт, както и най-дългият прокопан тунел за фирмите изпълнителки – "Адвал" АД и Ed. Züblin AG.
Тунелът пресича основния масив на планината Тюрингер Валд между селцата Голдистал и Трукентал и е част от железопътната връзка между Нюрнберг и Ерфурт. След окончателното изграждане на тунела и пускането му в експлоатация той ще е третият по дължина тунел в Германия след "Ланддрюкен" и "Мюндерер".
Тунелът "Блессберг" е най-дългият и от общо 27-те тунела на 500-километровата експресна линия между Мюнхен и Берлин, която се очаква да бъде завършена през 2017. Разходите по изграждането на съоръжението възлизат на около 200 милиона евро.
Неразделна част от общия проект – тунела "Блессберг", е и тунелът "Голдберг" (1120 м), който беше прокопан от декември 2008 до август 2009. Общото количество земна маса, изкопана от двата тунела, възлиза на повече от 1.15 млн. куб. метра. За укрепването им са използвани около 120 000 куб. метра шприцбетон.
На церемонията, която се състоя на 235 метра под земята, присъстваха транспортният министър на Германия д-р Петър Рамзауър, министър-председателят на провинция Тюринген Кристине Лиебъркнехт, председателят на Управителния съвет на германските железници (Deutsche Bahn AG) д-р Рюдигър Грубе, транспортният министър на провинция Тюринген Кристиан Кариус, депутатът от SPD Сабине Дот и областният администратор на област Зонеберг Кристине Цитцман.
От българска страна официални гости на тържеството бяха представителите на фирмата строител Валентин Трашлиев, изпълнителен директор на "Адвал" АД, и Крум Трашлиев, прокурист на "Адвал" АД и генерално упълномощен директор на дружеството в Германия.
Акционерното дружество "Адвал" е специализирано предимно в тунелно строителство и укрепващи конструкции. Компанията първа в България прилага Новоавстрийски тунелен метод.
Дружеството изпълнява анкери, сондажни и инжекционни работи и пръскан бетон. Като партньор на европейски компании и самостоятелно, "Адвал" участва в строителството на тунели в Германия, Испания, Гърция и България. От 2008 компанията е и основен изпълнител в строителството на метрото в София.