Заявете по-ясно железниците като приоритет

До средата на следващата година е необходимо Европейският съюз и България като част от него да подготвят приоритетите си за средващия програмен период. Железниците са много важна част от тях.
Това каза за вестник "Строителство Градът" Жан Мари Сейлер, директор в главна дирекция "Регионална политика" в Европейската комисия, който бе сред участниците в прес брифинг по повод на Европейския годишен семинар, на тема "Железопътни инвестиции в Централна и Източна Европа".
Той посочи като много важна оперативната съвместимост на държавите, работата на координаторите по проектите, прецизирането на финансирането, рентабилността на проектите и реформата в железопътния сектор на България.
Представителят на Европейската комисия спомена и новия инфраструктурен фонд, който ще бъде създаден на ниво Европейски съюз, но по него работата тепърва предстои.
Според Йоханес Людовик, изпълнителен директор на Обединеното общество на железопътните и инфраструктурни компании (CER), напомни, че развитието на железниците трябва да бъде заявено по-ясно, като приоритет на страната.
90% от жп линиите не могат да се изпълзват пълноценно заради намалената скорост, с която се движат влаковете по тях, отбеляза той, като припомни информацията, изнесена от изпълнителния директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев.
Машините, които поддържат тази техника, са от 60-те години на миналия век. Всичко това ни подсказва, че са ви нужни по-добри железници, подчерта Йоханес Людовик.
В изложението си пред участниците в конференцията той каза, че винаги се залагат повече пари за железници, но част от тях отиват за пътища.
Тази информация потвърди и Жан Мари Сейлер, който припомни, че при разпределянето на средствата мчежду пътищата и железниците за първия програмен период за България и Румъния е избрано съотношение 50:50, но в изпълнението на програмата то е нарушено.
Според НКЖИ парите за железопътна инфраструктура за този програмен период за 580 млн. евро, като част от тях бяха релокирани за метрото.
Организатори на форума са Европейската асоциация на железопътната индустрия (UNIFE), Обединеното общество на железопътните и инфраструктурни компании (CER) и Националната асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA).
В конференцията в столичния хотел Арена ди Сердика участват и Михаел Клаусекер, генерален директор на UNIFE, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, както и генералният директор на РАСТИА Никола Дурчев.