Икономически най-изгодната оферта ще печели търговете по програма "Транспорт"

Икономически най-изгодната, а не най-ниската оферта, както е сега, ще печели в бъдеще на търговете за изграждане на магистрали и железници по оперативна програма "Транспорт". Слагаме край на търговете да се явяват "абсолютни камикадзета", каза пред "Дневник" министърът на транспорта Ивайло Московски.
Промените - въвежда се предквалификция - съотношението цена - технически и финансови показатели ще бъде 60:40 - завишават се изискванията за качество, гаранции и неустойките за неизпълнение |
За целта ще бъдат предприети комплексни мерки като предварително пресяване на фирмите, намаляване на тежестта на цената от 100 на 60%, като останалите 40% ще бъдат за финансовите и техническите параметри на компанията и др.
Промените са одобрени от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и управляващия орган на ОП "Транспорт", след като Европейската комисия е направила запитване до тях как на търговете компаниите печелят с близо двойно по-ниски цени от прогнозните.
Например на търга за изграждане на пътя Кърджали - Подкова беше постигната цена от близо 32 млн. лв. при прогнозни 62 млн. А за отсечката от Димитровград до Харманли от магистрала "Марица" победителят предложи 122 млн. лв. при прогнозна 205 млн. лв.
"Идват някакви фирми, които нямат един километър построена железница през живота си. Скачат с ниски цени – абсолютни камикадзета. Слагаме край на тази практика", каза министър Московски.
Според него ниските цени създават риск за изпълнението на проекта и затова за предстоящите тръжни процедури се въвежда комплекс от мерки, които да гарантират качественото изпълнение на проекта.
Още по темата четете във вестник "Дневник".