Цена 1.83 млн. евро на км даде българо-австрийско обединение за лот 2 на "Марица"
122 137 000 лева предложи сдружението "Марица Хайуей", съставено от българската "Пътностроителна техника" (от групата на Холдинг Пътища) и австрийската "Порр Технобау".
Това според изчисленията на министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев прави 1.83 млн. евро за километър, което е по-ниско дори от цената на "Актор" за лот 3 на "Тракия", която възлиза на 1.9 милиона евро за километър.
На няколко пъти министър Плевневиев подчерта, че дори възложителите са изненадани от цената на "Марица Хайуей".
Пътната агенция преговаря с изпълнителите на 31-километровия пътен участък от магистрала "Марица": Харманли - Любимец - Свиленград - Капитан Андреево (от км 72+940 до км 112+000), който беше завършен миналия октомври, да построят и участъка от 99 км до 108 км. Парите за това са осигурени с решение на Министерски съвет. От км 112 до 114 в момента се строи, а последните 3 километра – от 114 до 117, ще бъдат завършени със заем от Световната банка, така, както беше разплатено и проектирането на тези километри. |
Той допусна, че пътната агенция може да направи допълнително проучване, както при лот 2 на магистрала "Тракия", където допълнителното изследване беше направено заради 30% по-ниската от средната на останалите участници цена.
В случая не става дума за подобно нещо, но това не е пречка да се поиска допълнително разяснение, отбеляза министър Плевнелиев.
Той оповести също, че ако договорите за "Марица" бъдат сключени на най-ниските цени, от общия фонд за магистралата, възлизащ на 400 милиона лева, ще бъдат спестени 150 милиона лева. Те ще отидат за магистрала "Струма", каза регионалният министър, като потвърди, че този кабинет е решен да стартира проекта за магистрала "Струма4.
Министърът припомни също, че спестените от магистрала "Тракия" 200 милиона лева бяха предоставени на метрото.
Той също така каза, че апликационната форма на "Марица" вече е в Джаспърс и обяви, че тази седмица пътната агенция ще съобщи официално решението си за спечелилия лот 1 изпълнител. Припомняме, компанията, която даде най-ниска цена там, е "Кооператива Муратория Чементисти - Чи.Ем.Чи ди Равена".
Ниски цени за този лот предлагат също ИСА 2000 в обединение с "Лена", Португалия, а също и "Марица 2" ДЗЗД, съставено от "Пи Ес Ай", България, и "Конструктор" Хърватия.
Най-висока е цената на гръцката "Терна".
За този лот офертите варират от 1.83 млн. евро за километър до 2.56 милиона евро, според изчисленията на министър Плевнелиев.
Участници в търга (цената е в лв. без ДДС)
1. "Кооператива Муратория Чементисти - Чи.Ем.Чи ди Равена" | 133 056 630 лв. |
2. "Терна", Гърция | 171 500 000 лв. |
3. Консорциум "Рубау - Софстрой" | 147 740 000 лв. |
4. Консорциум "Марица 2", съставен от "Импреза", Италия, " ГБС - инфраструктурно строителство", "Пътстрой 92" | 146 064 105 лв. |
5. "Актор", Гърция | 134 737 911 лв. |
6. "Джей енд Пи - Авакс", Гърция | Не е допуснат |
7. Сдружение "Салваторе Матарезе" - инж. Клаудио Салини Гранди Лавори" | 144 144 144 лв. |
8. Консорциум "Марица - СК13 - Алпине" | 159 777 777 лв. |
9. Обединение "Марица 2" ДЗЗД, съставено от "Пи Ес Ай", България и "Конструктор" Хърватия | 129 500 000 лв. |
10. "Мапа Иншаат Ве Тиджарет", Турция | Не е допуснат |
11. ДЗЗД "Ингеар", в което са "Инжстрой Инженеринг", Варна, "Конструкционес Аранс Асинас", Испания | Не е допуснат |
12. "Пицароти" ИПС - лот 2" ДЗЗД, съставено от "Пицароти", Италия и "Интегрирани пътни системи", България | Не е допуснат |
13. Сдружение "Марица Хайуей" включва "Пътностроителна техника", България и "Порр Технобау", Австрия | 122 137 000 лв. |
14. "ИСА 2000" ЕООД - "Лена", Португалия | 127 509 638 лв. |
Лот 2 на магистрала "Марица" е част от проекта "Доизграждане на АМ "Марица", предвиден за финансиране по Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г., съфинансирана от Кохезионния фонд на ЕС.
Лот 2 "Димитровград - Харманли" от км 36+400 до км 70+620 е разделен на три подучастъка:
І. Подучастък - "Димитровград - Узунджово"
ІІ. Подучастък - "Узунджово - Поляново"
ІІІ.Подучастък - "Поляново – Харманли"
По трасето на първия подучастък се предвижда изграждането на четири пътни надлеза и шест селскостопански подлеза при пресичането на автомагистралата и третокласни и четвъртокласни пътища. Ще се изпълни проектираният пътен възел "Димитровград" при км 38+ 803.
В участъка се предвижда изместване на жп линията "Русе – Подкова" с около километър и половина в частта "Димитровград – Хасково".
В проекта на втория подучастък се предвижда изграждане на два паркинга. Осем са големите съоръжения по трасето: четири селскостопански подлеза и четири надлеза.
Два големи пътни възела - "Симеоновград" и "Харманли" ще бъдат построени по трасето на третия участък, съответно на км 65+680 и на км 70+311.
Ще бъдат изпълнени още следните съоръжения: два надлеза, три подлеза и мост над река Харманлийска при км 69+362.
Още преди започването на строителството ще бъдат поставени шумозащитни прегради между магистралата и населените места. Планирани за изпълнение са и крайпътни канавки, отводнителни водостоци, утаителни канали.
В техническия проект на автомагистралата са предвидени и проходи за различни видове животни в зависимост от спецификите на местообитанията в участъците със значително биологично разнообразие.