Разнолики оферти като отпреди 15 години

Тук се играе на дъмпингови цени. Това коментираха еврпопейски експерти, които от години участват в тръжните процедури за европейски обекти.
Български форми потвърдиха това предложение.
За трите позиции на жп търга Пловдив – Септември повечето участници смятаха, че реалната цена е по около 80 милиона лева за всяка отсечка.
Повечето оферти обаче се движеха около 55-60 милиона лева.
Такива са цените на "Терна", консорциума "Светелски РВП Кьоне", на "Чи Ем Чи – Акмар ди Равена Италия", на "Порр" Австрия, "Азви – СПХ", "Актор".
Някои предложиха цени между 60 и малко над 70 милиона лева: консорциумите "БТП - ГБС", "Леонард Вайс – Станилов", "Железопътни магистрали", съставен от испанските "Копаса" и "Косфеса", и българската "Понстрой", "Ти Чи Мавимекс", "Пицароти – ИПС" ДЗЗД.
Оферта между 75 и 80 милмиона предложи "Щрабах".
Консорциумът "Алпине – Вибе" предложи цена около 90 милиона, а чешката ОХЛ-ЖС – почти 100 милиона рлева.
Но най-голяма изненада предизвикаха двете гранични оферти: най-високата – на обединението между германската "Хохтиф" с турската "Япа", която за първа позиция надхвърли 134 милиона лива, а за втора – 143 милиона лева.
Радостни възгласи предизвика и най-ниската оферта – на испанско-българския консорциум, съставен от испанските "Ай Джи Ай" и "Г21", и "Инжстрой инженеринг" България.
За първа позиция те предложиха 47.5 милиона лева, което е почти 3 пъти по-ниска от най-високата оферта.
Изчисленията трябва да докажат дали тази цена ще е с 30% по-ниска от средната на останалите участници. Според тръжните документи комисията трябва да избере най-добрия до 10 май.