На 1 април започва същинската работа по жп проекта Пловдив - Бургас

На 1 април започва същинската работа по договора за проектиране и строителството на железопътния проект Пловдив – Бургас.
Това обяви д-р Цветанка Нешева, главен изпълнителен директор на СК – 13 Холдинг"АД, представител на "Джи Си Еф – СК – 13 – Трейс райлинфра консорциум" в панела "Железници", който се проведе в рамките на Шестата годишна конференция "Стратегическа инфраструктура България 2011. Приоритети 2020".
"Железопътната Тракия" се състои от 3 лота. Първият ще бъде изпълнен за година и два месеца, вторият и третият завършват в средата на 2014 г. Скоростта в лотове 1, 2 и в отсечкта Българово – гара Дружба от лот 3 е е 160 км/час, а в останалата част от лот 3 - 130 км/час, поясни Нешева.
Кирил Маслев, управител на "Хидромат" и заместник-председател на Българската асоциция по геотехническо и тунелно строителство предупреди изпълнителите на мостове и тунели да внимават за продаваните хидроизолационни материали.
От 2010 г. действа БДС EN14695 , който поставя изисквания към изолационните материали. Ако те не отговарят на този стандарт, с полагането им няма да се постигне ефект. Немислимо е, каза Маслев, за са строи един обект 3 години и след още 3-5 да се подменят хидроизолациите му.
Стоян Братоев, изпълнителен директор на Метрополитен ЕАД припомни, че вторият лъч на метрото ще бъде завършен два месеца предсрочно - през лятото на 2012 година, вместо през септември.
От май започва изграждането на метростанциите по строящите се отсечки от трасето, съобщи още Братоев.