Договорите за "Тракия" са сключени така, че цената и срокът са без коментар

Няма драматично забавяне в пътните проекти по оперативна програма "Транспорт". Имаме план, т.нар. библия, със срокове за всички пътни проекти. Европейската комисия е запозната с него, движим се в график. Това казва председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Божидар Йотов в интервю за вестник "Дневник".
Във връзка с някои публикации, че пътната агенция ще бъде закрита, Йотов посочи, че не знае такова нещо.
Постоянно сме във връзка с експертите по програма "Джаспърс", която е инструмент на Брюксел за големите инфраструктурни проекти. В момента уточняваме с експерти от Световната банка и Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) по кои проекти каква точно помощ ще ни окажат, заяви той.
Победа на АПИ е, че успяхме да не спрем ремонта на 2000 кв. км пътища, които се реализират със средства на двете финансови институции. За година и половина сме провели над 300 обществени поръчки за пътища, което е безспорен успех, кътегоричен е Йотов.
В отговор на въпрос относно съмнения на депутата Димчо Михалевски, че договорите за "Тракия" са сключени без единични цени, за видове дейност, което според него може да оскъпи проекта, Божидар Йотов потвърди, че договорите са без единични цени, но това няма как да доведе до оскъпяване на магистралата.
Договорите са сключени така, че цената и срокът на изпълнението са без коментар, категоричен е шефът на пътната агенция.
Цените са на етап на изпълнение. Рисковете са поделени между възложителя и изпълнителя. Един път археологията е за сметка на изпълнителя, в следващи етапи обаче е за сметка на възложителя. Всеки етап е сам за себе си. Липсата на единични цени по никакъв начин няма да се отрази на цената и срока за изграждане на "Тракия".
Цялото интервю с Божидар Йотов четете в новия брой на вестник "Дневник".