Няма да има препроектиране на магистрала Тракия

Не се предвижда промяна в проектите на магистрала "Тракия".
Моето становище е "Спазвай проекта", каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред журналисти преди началото на третата национална конференция по пътища с международно участие УАСГ 2010.
Припомняме, в началото на седмицата стана известно, че изпълнителият на лот 2 от магистрала "Тракия" – Обединение "Магистрали Трейс", е поискал корекция в проекта.
В приветствието си към участниците министърът потвърди, че 167 км магистрали с в строеж – това са магистралите "Тракия", "Люлин", "Марица".
Така той припомни, че до края на месеца ще бъде открита магистрала "Марица". Предстои стартът на търгрове на два лота от "Марица" и два лота от "Струма".
Основният обект, на който се разчита, е магистралата Калотина – София. За нея предстои подготовка на план за дейтйствие, който ще бъде направен от специално сформирана работна група.
Към края на годината ще е готов проектът с предложение на приоритетни за страната пътни проекти до 2020 година, съобщи още строителният министър.
За следващия програмен период - 2014-2020 г., България иска за пътна инфраструктура по оперативната програма "Транспорт" и по оперативната програма "Регионално развитие" бюджет съответно от 4 млрд. и поне още 1 млрд. евро, каза министърът и допълни, че по този въпрос текат преговори с ЕК.
Половината от фирмите са подали искания за разплащане на държавните задължения и най-вероятно определеният сега срок за подаване на заявления 30 септември ще бъде удължен, каза пред журналисти председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Божидар Йотов.
Той пътвърди също така, че сроковете за завършването на магистрала "Люлин" ще бъдат спазени.
А за третия етап на пътната схема на Оперативна програма "Регионално развитие" се предвиждат около 120 милиона евро. Те се събират от икономии от предишните лотове.
Конференцията "Съвременни европейски практики в пътното проектиране - нови норми и правила за проектиране на пътища и автомагистрали в Германия" се организира под патронажа на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на транспорта.
Организатори на тридневния форум са Катедра "Пътища" в Университета по архитектура, строителство и геодезия, Агенция "Пътна инфраструктура" и Градът Медиа Груп.
Водещи лектори са проф. д-р инж. Кристиан Липолд и проф. д-р инж. Гюнтер Вайзе от Техническия университет в Дрезден.
Конференцията е научно-приложен форум, на който преподаватели и студенти от УАСГ заедно с инженери, проектанти и консултанти от бранша ще се запознаят с новостите в европейската практика при проектирането на пътища и автомагистрали.
Програмата на конференцията предвижда преглед на актуалното състояние и перспективите на пътни проекти в България и региона, главният архитект на София Петър Диков ще представи водещи проекти в пътната инфраструктура – Автомагистрала "София – Калотина", а за допълнителните пътни проекти по Оперативна програма "Регионално развитие" ще говори инж. Милена Миринчева, директор дирекция "Инвестиционно проектиране, технически норми и правила" в АПИ.
Аналитичното оразмеряване на асфалтови настилки с използване на полимермодифициран битум (PmB) е темата на представянето на д-р инж. Маркус Шпигл от OMV, а инж. Росен Колелиев - Пътища и Мостове съвместно с DuPont България, ще представи устойчиви във времето пътни настилки чрез използване на полимермодифициран битум.
Пред участниците във форума ще бъдат представени и леалностите в тунелното и геотехническото строителство в България, както и новите норми и правила за проектиране на двулентови пътища и магистрали в Германия.