Цветан Цонев: Ще строим магистралата с нова технология
Действително по магистралата от Оризово до Стара Загора има надлъжни коловози. Това потвърждава в интервю за вестник "Дневник" Цветан Цонев, главен изпълнителен директор на "Трейс груп холд" АД и представляващ Сдружение "Магистрала Трейс".
По думите му обаче този проблем не е само на лот 1 на магистралата; при почти всички настилки в страната, там, където натоварванията са изключително големи, този проблем стои.
Това е една от причините, заради която вече се въвеждат полимерно модифицираните асфалти. В цял свят това е единствената стъпка, за да се подобрява качеството на пътните настилки, казва Цонев.
Проблемът е комплексен. Част от този проблем са настилките. Те са предвидени за автомобили, които преди 20 години бяха са със значително по-малко тегло от съвременните, обяснява той.
Няма значение кога е правена отсечката, коментира Цонев.
Когато при самото проектиране не е предвидено нещо, строителят няма как да го направи. Ние изпълняваме това, което ни е предписано.
Пише каква смес да направим, ние правим такава смес.
Тя се контролира, проверява се по време на производството, по време на полагането и след като приключи полагането.
Тоест ако е имало проблем, то той е щял да излезе наяве още по време на строителството, посочва Цонев.
Новото в лот 2 е, че възложителят е предвидил и ние ще изпълним използването на полимерно модифицирана асфалтова смес. Това предполага, че качествата на новата настилка трябва да бъдат по-добри и да няма коловози.
Пълното интервю с Цветан Цонев четете във вестник "Дневник".