Проектите на НКЖИ се бавят заради несправяне със сроковете за проектиране
Намаляването на времето за пътуване е свързано с реализацията на проектите за модернизация на железопътните линии. Това заявява в интервю за вестник "Дневник" Милчо Ламбрев, генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Той припомня, че за линията Пловдив - Бургас продажбата на тръжни документи на кандидати за изпълнители е удължена до 11 февруари.
По думите му до края на 2010 г. трябва да влезе в експлоатация отсечката Крумово - Първомай от жп линията Пловдив - Свиленград.
По нея влаковете ще могат да се движат със скорост от 160 км в час.
В момента се проектират линиите Свиленград - турска граница и София - Пловдив. Експертен съвет вече разгледа двете равни отсечки от София - Пловдив.
Изпълнителите на проектирането не успяват да се справят с поставените им срокове, казва той в отговор на въпрос защо се забавят проектите, които реализира НК "Железопътна инфраструктура".
Съобразяваме се и с границите на "Натура 2000", което води до промяна на трасето. Такъв е случаят с линията София - Видин.
По време на самото строителство попадаме на археологически обекти, както при линията Пловдив - Свиленград. Това налага да платим допълнително за консервирането им.
По повод готовността за отдаване на жп гари на концесия Ламбрев отбелязва, че Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията възнамерява да отдаде на концесия гарите в Пловдив, София, Бургас и Варна.
В инвестиционната програма за тази година са заделени 9 млн. лв. за модернизация на възлови гари. Работим по възможността за изграждане на единен координационен център, който ще ръководи движението на влаковете.
За него очакваме финансиране с част от 250 млн. лв. заем от Световната банка, който договаряме. Той ще е за модернизация на инфраструктурата.
Имаме проблем с терените за центъра, които се намират в близост до сградата на Централното управление в София, засега към тях има претенции Столичната община, заявява Милчо Ламбрев.
Пълното интервю с Милчо Ламбрев четете във вестник "Дневник".