14 кандидати се състезават за строител на метрото в "Надежда"

В продължение на шест часа вчера тръжна комисия отвори предложенията на 14 кандидати за избор на главен изпълнител на участък "Метростанция Обеля - бул. "Ломско шосе - пътен възел Надежда".
В тръжната комисия с председател заместник-изпълнителния директор на "Метрополитен" инж. Красимир Савов, участваха представители на "Метрополитен" ЕАД, Столична община, Агенцията за обществени поръчки и експерт от Сметната палата.
Нейните членове провериха наличието юридическата и техническата документация.
След подробно запознаване, проверка на нейното съдържание и оценка ще се пристъпи към отваряне и на финансовите предложения на участниците. Допълнителна информация за деня и часа ще бъде обявена на електронната страница на "Метрополитен" ЕАД и чрез факс, заявиха от тръжната комисия.
Възможно е при наличие на неизправност на техническата документация кандидат да не бъде допуснат да оповести цена за строителство.
Сред четиринадесетте участници в търга има както български, така и чуждестранни фирми от Австрия, Германия, Италия, Турция и Хърватия. Повечето от подалите предложения участват като обединения или консорциуми. Само три са офертите на самостоятелни дружества.
За изпълнител на северната част от втори метродиаметър се състезават следните фирми (техният списък е по реда на отваряне на офертите):
1.Консорциум "Пиачентини метро 2009"
2. "Доуш иншаат ве тиджарет" АД
3. "Кнструктор инженеринг" АД, Сплит, Хърватия
4. Сдружение "Бруеса – Софстрой"
5. Обединение "Геотехмин 92"
6.Консорциум "Балканстрой – БКС център"
7. Консорциум "Метростроителство 2009"
8. Сдружение "Алпине ХР-метро 2"
9. Обединение "Дивидаг – Щрабаг"
10. "Галчев инженеринг груп" АД
11. Обединение "Сердика – север"
12. Обединение "Метро билд"
13. Обединение "Метро Монолит" ДЗЗД
14. Обединение "Метро – Надежда"
Обектът включва изграждане на тунелен метроучастък от км.1+800 до км.4+139.40 по части "Конструкции", "Строителна архитектура", "Архитектурно-художествено оформление", както и преустройство и реконструкция на засягащата се от строителството подземна и наземна инженерна инфраструктура.
Обществената поръчка е разделена на две обособени позиции.
Обособена позиция едно включва строителство на метрото "От км.1+800 до км.3+100" с обхват изграждане на метротунел, подземна метростанция 3 и паркинг.
Обособена позиция две обхваща метротунел от км.3+100 до км.4+139.40 подземна метростанция 4, пешеходна пасарелка, мост на река Суходолска.
Всъщност това е участък от ул. "Бели Дунав" по бул."Ломско шосе" до пътен възел Надежда в жк "Надежда". Останалата част от участъка от ул."Бели Дунав" до станция "Обеля" ще бъде обявена като отделна процедура.
За целия участък "Пътен възел Надежда" – бул. "Ломско шосе" - станция "Обеля" е изготвен технически проект, разработен от "Метропроект", с управител инж. Светлозар Филипов.
От всички фирми 11 подадоха предложения за участие и в двете обособени позиции. Две се състезават за първа позиция, а една само за втора.
За целия участък "Станция Обеля – бул."Ломско шосе" – пътен възел Надежда" с дължина 4.2 км и 4 метростанции, Столична община подписа през есента на 2008 г. договор с Европейската инвестиционна банка за финансиране на 50% от стойността на обекта.
Предвижда се след избора на фирма изпълнител строителство да завърши до края на 2012 год.
Припомняме, първоначалната дата за отваряне на предложенията в търга бе на 3 септември, но поради искане за удължаване на срока за подготовка на документацията от кандидатите педвид на нейната сложност, бе взето решение за промяна на 23 септември.
Повече четете в следващия брой на вестник "Строителство Градът" на 28 септември.