През септември започва строежът на два лота от магистрала "Струма"

Автомагистрала "Струма" ще се строи, няма да има забавяне, заяви в Благоевград Янко Янков, изпълнителен директор на Националната агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ).
Срещата бе инициирана от областния управител Владимир Димитров във връзка с появили се в публичното пространство информации, че изпълнението на проекта за тази стратегически важна пътна артерия за Югозападна България ще се забави.
Твърдото намерение на ръководството на агенцията е още в края на третото тримесечие на 2009 г. да започне строителството на ЛОТ 1 и ЛОТ 4 и участъците, за които има проектна готовност и ОВОС (оценка за въздействие върху околната среда), каза Янков.
По думите му има вариант да бъде включен и част от ЛОТ 2, който завършва при "Антените" край Благоевград.
Същевременно той изрази тревога от продължаващата тенденция от последните години на места да има трудности по отчуждаването и по приемането на ОВОС в районите на ЛОТ 2 и ЛОТ 3 - това са участъците между Дупница и Благоевград и на юг към Кресненското дефиле.
Нашето намерение е в най-скоро време автомагистрала "Струма" да бъде построена така, че Благоевград да се свърже изцяло с магистрала със столицата и да се постигне това, което местните хора от дълги години мечтаят, заяви изпълнителният директор на НАПИ.
А ако кметовете и общинските съвети ни помогнат, можем от 2010 г. до 2013 г. да приключим изграждането.
Изключваме Кресненското дефиле, където строителството, очевидно ще бъде много трудно, по-продължително и сигурно ще бъде извършено през втория период след 2013 г., добави той.
Янко Янков даде пример със съседна Гърция, където строителството на магистрали започва там, където е най-лесно - в равнинните участъци, а за следващи етапи се оставят по-сложните участъци, където се налага изграждането на тунели и други пътни съоръжения.
От ръководството на НАПИ заявиха, че ще се съобразят с исканията на местните власти и населението на Благоевград автомагистралата да минава край града по западния бряг на река Струма.
Проектът ще се съобрази и с исканията на екологичните организации. Предвижда се около километър 1300 да има виадукт.
Председателят на Надзорния съвет на НАПИ Иван Атанасов изрази притеснения от забавянето на отчуждителните процедури, което по думите му възпрепятства и проектирането. Затова
той се обърна за съдействие към кметовете на общини и общинските съвети. Търговете не могат да стартират поради тази причина, което е и едно от изискванията на оперативната програма "Транспорт", посочи Атанасов.
Затова се бави началото на строителството на ЛОТ 1 и ЛОТ 4, за които има готови проекти и действащ ОВОС. Очевидно това ще стане след няколко месеца, а за останалата част до Благоевград няма все още технически проект, каза той.
Атанасов заяви също, че "Струма" е много важна артерия не само за района, но и за страната, защото е част от цялостен транспортен коридор, който извежда потока на движението в посока Дунав мост.