До края на годината ще бъдат договорени всички пари за железопътния сектор по програма "Транспорт"
Разплатените средства по Оперативна програма "Транспорт" към бенефициентите към днешна дата възлиза на почти 300 млн. лв. Общият бюджет на програмата е около 4 млрд. лв.
За първите три години на програмата - от 2007 г. до 31 юли 2009 г. - от тях са били разплатени едва 14 млн. лв., като от август 2009 г. до момента тази сума е нараснала близо 20 пъти, съобщават от пресцентъра на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Увеличението на договорените пари по ОП "Транспорт" е още по-голямо - към август 2009 г. договорираните средства са били около 443 млн. лв., а към днешна дата те са над 2 млрд. лв.
Съпоставката показва, че само за 2010 г. са договорени повече средства, отколкото за първите три години на програмата.
Очаква се миналогодишното рязко увеличение на договорените средства да доведе до сериозен ръст на изплатените пари през тази и следващата години.
Очакванията са през тази година да бъдат договорени всички средства от оперативната програма за железопътния сектор.
В момента в процес на изпълнение е проекта Свиленград – турска граница, който е достигнал над 50% физическо изпълнение. Очаква се в средата на месец май да стартира строителството на жп линията Пловдив – Бургас. През следващия месец трябва да има и избран изпълнител за линията Септември – Пловдив.
Полагат се усилия в кратки срокове да стартира тръжната процедура за Димитровград – Свиленград.
От приоритетната ос за железопътните проекти ще бъде финансирано и разширението на софийското метро (участъците Обеля – Надежда и Младост 1 – Цариградско шосе), както и закупуването на нов подвижен състав за него.
Около 40% са договорени по втора приоритетна ос, по която се финансират пътните проекти, отбелязват от транспортното министерство.
В процес на изпълнение е проектът за доизграждане на магистрала "Тракия" лотове 2, 3 и 4.
По трета приоритетна ос – подобряване на интермодалността при превоз на пътници и товари, проектът за строежа на втория метродиаметър изпреварва първоначалния график и е достигнал над 55% физическо изпълнение.