Министър Дончев даде старт на кампания за популяризиране на оперативните кампании
Реално получените средства от Европейската комисия до този момент са над 953 милиона евро.
Това съобщи министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев при откриването на информационната кампания за популяризиране на оперативните програми в България.
Разплатени са над 628 милиона евро, договорени са 35 процента от цялата сума, като 8 на сто от тях са разплатени, отбеляза Дончев.
Мащабната кампания на Централния информационен офис в администрацията на Министерския съвет за популяризиране на оперативните програми в България и осигуряване на прозрачност при управлението на фондовете на Европейския съюз е по проект, изпълняван по Оперативна програма "Техническа помощ", съфинансирана от ЕС чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Кампанията цели да мотивира потенциалните бенефициенти да се възползват от възможностите, които европейските фондове дават, за да развият бизнеса си, да подобрят начина си на работа и на живот, а също така и да увери обществото, че управлението на европейските средства е прозрачно, открито, отговорно и се осъществява по нови правила.
Защото колкото по-информирано е обществото и са активни бенефициентите, толкова по-успешен ще бъде процесът на ефективно инвестиране на евросредствата, подчерават от офиса на министър Дончев.
Кампанията съчетава в балансиран микс реклама, ПР дейности, събития и директен контакт с бенефициентите, насочени към аудиторията на национално и на регионално ниво, които ще се осъществят в периода септември – декември 2010 г.
Посланието "Създаваме заедно" показва възможностите, които всеки български гражданин има за подобряване на своето бъдеще чрез средствата от ЕС, но само ако бъде информиран и инициативен.
В основата на рекламата е залегнало представянето на действително осъществени проекти, финансирани с европейски пари. Чрез телевизионните клипове ще се представят реалните резултати, постигнати чрез оперативните програми.
От 15 септември започва интензивна рекламна кампания, която обхваща общо 49 медии, като се използва подходящ микс от медийни канали с цел максимално покритие на аудиторията. Рекламата обхваща 3 национални телевизии, 2 национални и 6 регионални радиостанции, 11 национални и 15 регионални печатни издания, 12 интернет сайта, външна реклама.
За да се улесни диалогът и директният контакт с бенефициентите, през есента министърът по управление на средствата от ЕС заедно с експерти от управляващите органи на оперативните програми ще участва в серия от информационни събития из страната.
Дончев ще представи политиката на правителството в областта на еврофондовете в Ловеч, Видин, Благоевград, Добрич, Стара Загора и Хасково, а експертите ще предоставят практическа информация по възникнали въпроси и предстоящи процедури по Оперативните програми.
В рамките на кампанията журналисти от европейски медии ще бъдат запознати с работата на българските институции по отношение на инвестирането на средства от ЕС за реално осъществени проекти.
За българските медии ще бъде организиран конкурс за журналистически материали на тема "Европейските фондове в България".
Печатни информационни материали – брошури, книжка с практическа информация ще съпътстват цялата кампания.
В края на кампанията социологическо изследване ще измери доколко целта й да информира обществото е била постигната.
Към проекта е сформиран консултативен съвет, включващ български и европейски експерти с богат опит в областта на медиите, икономиката, европейската политика.
Негов председател е Георги Прохаски – съпредседател на Центъра за икономическо развитие, и членове Хорхе Нунез – консултант към Европейския център за изследване на политиките (CEPS) в Брюксел, Божидар Данев – председател на БСК, Евгений Иванов – изпълнителен директор на КРИБ, Петко Георгиев – директор на "Промедия".
Изпълнител на проекта е консорциум "Прозрачност за еврофондовете". Екипът се състои от 18 експерти с дългогодишен опит в областта на връзките с обществеността, журналистиката, икономиката, рекламата, дизайна.
Негов ръководител е Лейла Мустаноя, основател на "Прозрачност без граници" – Финландия, с 30 годишен опит в областта на медийните връзки и управлението на големи проекти по оперативни програми, съфинансирани от ЕС.