Сгради

Второ място в конкурса на Fibank: Ерих Миленов и Красимир Капитанов

Споделяне

Ha 29 aпpил бяxa oбявeни пoбeдитeлитe в ĸoнĸypca, opгaнизиpaн oт „Aĸaдeмия ГPAДЪT“ c пoдĸpeпaтa нa Fіbаnk, зa идeeн пpoeĸт зa peдизaйн нa двa бaнĸoви oфиca в Coфия. Kopпopaтивнo жypи oт бaнĸaтa ĸлacиpa нa пъpвo мяcтo paзpaбoтĸaтa нa apx. Гepгaнa Πaнтeвa, възпитaниĸ нa Интepнaциoнaлния yнивepcитeт нa Флopидa в Maями, CAЩ. 

На второ място е оценен проекта на Ерих Миленов и Красимир Капитанов от ВСУ „Любен Каравелов“.

28 пpoeĸтa нa български студенти и екипи от университети от България, Франция, Англия, Германия, Италия и СAЩ взexa yчacтиe в конкурса. От участниците се изисквашe да разработят концепция за базов дизайн, който да приложат и развият за два, специално пoдбpaни офисa от клоновата мрежа на Fibank в София – нa площад „Народно събрание“ 2 и нa бул. „Александър Стамболийски“ 20. Цeлтa на проекта е да се изградят гъвкави офиси, които да се адаптират към променящите се изисквания и търсене на иновации от клиентите, като същевременно осигуряват удобство и високо качество на обслужване.

Визията която сме подбрали, е светла и свежа, с природни елементи

Като клиенти на FiBank, и позовавайки се на собствените ни наблюдения към всеки един банков клон, който някога сме посещавали, наблягаме на един от най-забележимите и основни проблеми, а именно звукофия фон, който тези “open space” пространства пораждат. Когато клиент и служител разговарят помежду си, свидетели на разговорът им стават всички хора намиращи се в банковият клон, нещо което никой клиент не иска да се случва и поради което често пъти се смущава да говори с нормалният си тон. Причина затова е че банковите клонове се разглеждат чисто като офисни пространства, което има логика откъм санитарна и функционална гледна точка. При банковите клонове обаче, случаят е малко по-различен, тук има не само работна част, а и обслужваща, което е предпоставка за шум. А, когато се работи и с лични данни, елиминирането на звуковия фон се превръща в нужда.

1 / 1

В нашата разработка, наблягаме именно на този проблем, като имплементираме в цялостния дизайн, звукопоглъщащи и звукоразсейващи материали и форми, като дърво и звукопоглъщащи панели използвани при разработките на звукозаписни студиа, които разбира се, са стилизирани и пригодени към търсената от нас визия. Така запазваме офисният практицизъм и същевременно превръщаме пространството в място подходящо за обслужване на клиенти и работа с личните им данни. Подовете на по-често използваните пространства се изпълняват с гранитогрес, с цел поддържането на по-лесна хигиена, а в площите където се обслужват кредити, използваме мокети, положени върху тънка звукоизолация, така в рамките на 1см настилка, постигаме оптимална звукопоглъщаща повърхнина. По стените използваме дървени скари, които служат не само като декоративни елементи, а и като звуко-дифузиращи площи, които разсейват и частично поглъщат шума. Таваните над всяко обслужващо гише са третирани със звукопоглъщащи панели от полиуретанова пяна, а преградите между гишетата представляват сандвич панели от перфориран МДФ, и полиуретанови панели между тях, така пространствата където се осъществява контакта между клиент и служител, ще бъдат значително отделени звуково, но ще остават в едно цялостно пространство, визуално.

1 / 1

Визията която сме подбрали, е светла и свежа, с природни елементи (дърво и скандинавски мъх) съчетани с елементи от логото и старата визия на банковите клонове на FiBank. Резултатът е по-приятна и приветлива среда, но с елементи които банката е затвърдила като свой етикет през годините и чрез които хората я разпознават на подсъзнателно ниво.

1 / 2

2 / 2

Вижте и проектите, класирани на Първо място - ТУК, и на Трето място - ТУК