Сгради

Висок клас проекти с качествено изпълнение и неповторим дизайн

Споделяне

Доц. д-р арх. Евгени Рафаилов е управител на инвестиционна компания „РУХАУС“ ООД и партньор в архитектурната компания „РУБИЛДС“ ООД. Доцент, доктор и преподавател по архитектура в УАСГ от 2004 г. Ръководи проектирането на редица обекти, между които смесена мултифумкционална сграда „Ултима“ в Бургас, висока смесена мултифункционална сграда - резиденция „Лазурен Бряг“ - Бургас, търговска сграда „Сити Център Сливен“ в Сливен, екологично селище от еднофамилни сгради "Делта Хил" - с. Кладница, луксозен комплекс от еднофамилни жилищни сгради „Южен бряг Премиум“, хотел – гурме ресторант „Кастело Ди Сан Марино” в кв.Бояна, София, офис сграда на бул. "Тодор Александров", реконструкция на ДОМ 2 на резиденция „БОЯНА“, София, множество хотели, многофамилни сгради и еднофамилни къщи, интериорни проекти на заведения за обществено хранене от веригата Happy, SASA и Captain Cook, интериорен дизайн на луксозно апартаменти и др. Участва в колектива за проектите на хотелски комплекс „Теодора Бийч”, в.с. „Елените”, комплекс „Хелена Ризорт”, кк "Слънчев бряг", хотел „ ФЕНИКС”, кк "Слънчев бряг", апартаментен комплекс „Дрийм Холидей”, с.Равда, апартаментен комплекс „Емералд”, с. Равда. Награждаван със “Сграда на годината” 2019 г. за сграда „РУХАУС“ и за участие в колектива за проектиране на “Хелена Ризорт”, Търговско-административен център „ТРИА” – Бургас, и за курортен комплекс “Емералд”, с.Равда.

Партньори в "РУХАУС" ООД
проф. д-р арх. Калин Тихолов
доц. д-р арх. Евгени Рафаилов
арх. Ния Темиз

Фотограф: Стефан Н. Щерев

Доц. д-р арх. Евгени Рафаилов: Залагаме на качество, нови технологии, съвременни архитектурни решения и внимание към детайла

Арх. Рафаилов, може ли да припомним инвестициите на Ruhouse през последните години. След като вашият първи проект беше отличен в Национален конкурс "Сграда на годината" 2019, на какъв етап е Ruhouse 2?

- Инвестиционните намерения за сграда "Рухаус" се очертаха през 2016 г. с имот в район Витоша-ВЕЦ "Симеоново", който предлагаше страхотна панорама към Витоша и беше с директна връзка със бул. "Симеоновско шосе". Имаше достатъчно предпоставки за създаване на сграда с модерна архитектура във високия клас с гледка към Витоша и повече пространство около себе си, като последното е факт, който остана така и до ден днешен. В крайна сметка няколко от нещата, от които се интересува пазарът в момента, са гледка, устойчива архитектура, локация, пространство около сградата и богато озеленяване. С осигуряване на тези условия и една красива, запомняща се и различна сграда посредством дизайнерски проект пазарът може да бъде успешен, както стана в случая на сграда "Рухаус". Сградата беше изградена за около 2 години и половина от старта през 09.2017 г. до разрешение за ползване през 12.2019 г. Целта ни беше да създадем бранд, които да се търси и харесва, различен от масовия пазар. Затова и повечето решения и детайли при реализацията не са типови, а специално разработени. За успешната реализация беше нужен голям екип от специалисти – архитекти, инженери, адвокати, икономисти, екип от брокерска компания и известни фирми подизпълнители с доказан опит в различните области. 

Ето част от някои от реализираните проектни решения, които дадоха предимство на продажбите и отговориха на търсенето:

  1. Иновативното екстериорно решение, в което е заложено изпълнението на вентилируема фасадна облицовка с иновативния материал VIROC, ĸoмпoзитeн панел oт ĸoмпpecиpaнa cмec oт бopoвa дъpвecинa и цимeнт, съчетаващ в себе си гъвкавостта нa дъpвoтo и издръжливостта на цимента в съчетание с HPL плоскости Trespa Meteon с финиш на орех и знаковия за сградата специален цвят RAL2000 - оранжев Alubond.
  2. Изпълнени са няколко алуминиеви системи на Reynaers в тъмнографитен цвят от "Комфорт Партнърс" – CS77, CW50, CS 77 Panel Door. Системата позволи всички витрини да бъдат с височина 270 см без хоризонтални деления с оглед на гледката към Витоша.
  3. Представителните главни входове и техните луксозно оформени фоайета със зелени стени и осветление по наши архитектурни детайли.
  4. Вратите на главните входове са изработени по поръчка с вградена моторика на "Рейнарс" и по специален архитектурен детайл в оранжево с LED подсветки и с логото на "Рухаус".
  5. Пространствата пред главните входове са решени с термолющен гранит, а алеите в тревните площи са с големи свободно поставени каменни плочи.
  6. Настилката на терасите е изпълнена със система двоен под от гранитогрес с дебелина 2 см, в който минават комуникациите на поливна система и осветлението за двора и покривните зелени градини.
  7. Таваните на вcичĸи тepacи са окачени с HPL плocĸocти Тrеѕра-Меtеоn с минерална вата с цел енергоефективност, а на определени места според архитектурното решение - с окачени оранжеви ламели с вградени линейни осветителни тела S-Line с LED чип платки.
  8. Πлътнитe пapaпeти нa тepacитe ca oблeчeни c HPL плocĸocти Тrеѕра-Меtеоn
  9. Aжypнитe пapaпeти ca oт зaĸaлeнo cтъĸлo 2x10 мм cъc зaxвaт в пoдa.
  10. Климатичните инсталации са скрити във фасадата на специално определени с проекта метални площадки, без да отнемат място от терасите на апартаментите.
  11. Енергоефективното умно осветление по детайл за двора, фасадата, фоайетата и коридорите се управлява с датчици и се димира. Осветлението в общите части и по двора е специално изпълнено за "Рухаус" по детайл и е разположено в пейки, габиони, скрити фасадни решения и множество линейни осветителни тела. Дори уличното осветление по тротоарите около сградата е по дизайн от "Рухаус".
  12. В сградата е изпълнено видеонаблюдение от над 50 камери и видеодомофонна система и модерен контрол на достъп съзнателно търсен от повечето клиенти.
  13. Дворното пространство е с много богато и разнообразно озеленяване в комбинация с габиони и кашпи от полимербетон по детайл навсякъде, подсветнати с линейни осветителни LED тела. Пространството е допълнително оформено с декоративни подпорни стени, водни площи с водни каскади.
  14. Отоплението и подгряването на вода се осъществява чрез двуконтурни газови котли на природен газ.
  15. Асансьорите са Schindler със собствено дизайнерско интериорно решение и touch screen панел за управление.
  16. Не на последно място са дизайнерски решения по отношение на визуалната комуникация (надписи по обозначения на входове, врати, подземен гараж, апартаменти и други).

В тази връзка сграда "Рухаус" като инвестиция се реализира изключително успешно - една година по-късно сградата вече се обитава над 70%. Клиентите са доволни, харесват разработения продукт и бранд. Важно е да се отбележи, че повечето клиенти оценяват дизайнерските решения като вид услуга, която получават, като бяха предложени и реализирани и интериорни проекти на апартаментите. Държа да отбележа, че за финалните продажби след акт 16 особено влияние оказаха наградите "Сграда на годината" 2019 и "Имот на годината" 2019.

Инвестиционните намерения за „РУХАУС 2“ са факт и в момента сградата е процес на проектиране на фаза технически проект. Проектът ще бъде във високия клас на основен булевард в подобаващ модерен стил и висококачествени фасади, дограма и неповторим дизайн.

Предвиждаме развитието на още един бранд - „РУХОУМС“, с еднофамилни къщи, които са изключително гореща тема на пазара в момента.  

1 / 5

2 / 5

3 / 5

4 / 5

5 / 5

Има ли промяна на предпочитанията на обитателите и клиентското търсене в резултат на настоящата ситуация и как това се отразява във вашите настоящи проекти?

- Промяна по отношение на предпочитанията и клиентското търсене се наблюдава във факта, че повечето клиенти започнаха да търсят „втората спалня“, т.е. апартаменти с две спални с малка площ за сметка на такива с една спалня. Желанията на пазара във високия клас не са се променили с оглед на ковид ситуацията чак толкова. Хората дори желаят да инвестират средствата си в недвижими имоти.

В настоящата ситуация на преден план излизат по-смелите и тези, които мога да си осигурят кредит, но в завършени сгради или такива поне с акт 14. Проектите на зелено са по-засегнати от КОВИД ситуацията. Докато банковата политика не се е променила и докато има ниски лихви - ще има и пазар. Правилото локация - качеството - фасада важи с пълна сила. Хората търсят да инвестират в красиви, устойчиви сгради на хубаво място с гледка и за това епидемията не оказва влияние.

Какви са главните разлики при проекти за многофамилни и еднофамилни жилища и как това се отразява на вашите планове?

- С продължаване на линията многофамилни сгради чрез "Рухаус 2", а на еднофамилни жилища - с "Рухоумс", се очертава разликата - основно в локацията и местоположението.

В София във високия клас се търсят многофамилни сгради на топ локации и райони с изградена инфраструктура, при къщите е малко по-различно. Там търсенето се състои във възможността за по-голямо уединение и спокойствие от градската среда. При еднофамилните жилища все повече са предпочитани затворените комплекси с охрана и подбрана среда, с повече деца на едно място и удобства в комплекса.

Многофамилните сгради, от друга страна, са по-достъпни и не изискват високи експлоатационни разходи. Към тях се насочват основно купувачи, които избират своя първи дом, купуват за дете, с цел отдаване под наем или по-големи апартаменти за лични нужди. Желанието на купувачите е да имат правилни форми на стаите, функционални разпределения, помощни помещения, решено паркиране, луксозни общи части и асансьори и нисък % общи части. Основното търсене за къщи е с 3-4 спални, до два етажа, с бани и дворове с минимална площ 350 кв.м.

Как оценявате състоянието на инвестиционната среда и бъдещето за качествени жилищни проекти с различен таргет?

- В България инвестиционната среда при недвижимите имоти е повече от благоприятна, тенденцията се запазва през последните години. Изминалата 2020 г. недвусмислено показа, че инвестициите в имоти са най-сигурният начин за запазване и увеличаване на капитала/финансите на участниците на пазара. Приемането на България във валутнокурсовия механизъм ERM II и в банковия съюз като стъпка към влизането ѝ в еврозоната оказаха положително влияние на инвестиционната среда и изиграха ключова роля за ръста на инвестициите в имоти. Проектите ни са и ще бъдат предимно в София и другите големи градове - естествен притегателен център и предпоставка за по-голямо търсене на качествени имоти. Независимо какъв таргет клиенти имаме и предвид тяхната информираност не може да си позволим компромиси с качественото изпълнение. В днешно време купувачите имат дълбоки познания, сравняват и избират имоти много внимателно, което от своя страна дава възможност да изпъкнем с нашите проекти, в които не само залагаме на качество, но и на нови технологии, съвременни архитектурни решения, подбрана жилищна среда и внимание към детайла.

1 / 4

2 / 4

3 / 4

4 / 4