
Нетуъркингът и средата са почти толкова важни колкото и самото събитие
- Г-жо Невена Тодорова, г-н Калоян Тодоров, поздравления за великолепния редизайн на Sofia Event Center! От какво черпихте вдъхновение при тази сериозна намеса в пространствата на вече успешна събитийна локация?
Невена Тодорова: След пандемията събитията на живо се завърнаха триумфално в ивент центровете и залите. Гладът за физически прояви предизвика буквално бум в нашата индустрия. През последните шест месеца ние и всички колеги от бранша сме затрупани със запитвания и заявки за събития и за съжаление сме принудени да отказваме голяма част от тях поради липса на човешки ресурс за изпълнението им. От една страна, вдъхновението за пълния редизайн и ребрандинг на СЕЦ дойде именно от бързото възстановяване на нашия бизнес и от желанието да покажем една още по-модерна и още по-многофункционална локация, която да посрещне този натрупан двегодишен глад за събития. Интересното е, че разполагахме само с два месеца и половина, в които трябваше да преобразим пространството не само вътре, но и цялата тераса.
От друга страна, голямото си вдъхновение почерпихме от тенденциите в световен мащаб, по чийто пример заложихме на една изцяло нова за нас концепция. По западен образец този път решихме да инвестираме повече в периферията на събитията, отколкото в техния център. Повечето наши клиенти споделят, че по време на пандемията най-много им е липсвала живата връзка с хората, а не толкова съществената част от събитията, от която по време на ковид така или иначе не са се лишавали благодарение на онлайн възможностите.
Последните тенденции сочат, че нетуъркингът и възможността на хората да се срещат помежду си, да обменят идеи, да си изберат какво да слушат и какво да пропуснат са точно толкова важни, колкото самото посещение на конферентната част. Ето защо вече почти няма събитие без изложение или без предоставена възможност на спонсорите да си направят презентация, да си обособят зона или workshop.
Следвайки тези тенденции, ние обновихме и усвоихме изцяло всички пространства, с които разполагаме извън основните ни зали за събития, в това число всичките ни лобита и тераси. В тях изградихме постоянни зони, които позволяват много по-голям нетуъркинг за участниците, както и възможност за провеждане на минисъбития в събитията. Нашите нови зони са един модерен прочит на остарелите щандове, както и на работните групи и презентации, които по правило се провеждат в по-малки зали или пространства. Всичките ни зони са част от едно голямо Open space пространство и дават възможност на участниците да получат максималното от едно събитие - и като нетуъркинг, и като съдържание. Следвайки още една тенденция, която наследихме след ковид, а именно предпочитанието на хората да се събират на големи и открити пространства, ние направихме редизайн и на нашата тераса, като освен в интересни интериорни решения ние вложихме много и в озеленяването й.
Основна ни цел, която постигнахме с реновацията и редизайна на СЕЦ, е нашите клиенти да получат още със стъпването си в центъра ни много повече от това, което получават в стандартните локации, и без да е необходимо да влагат много средства, техните събития да имат една голяма добавена стойност от всички екстри и възможности, които им предоставяме.