Сгради

Романс Фемили Суитс, КК "Св. св. Константин и Елена"

Споделяне

Ситуацията наложи създаване на концепцията family suites

Г-н Андреев, как бихте обобщили предизвикателствата пред хотелската индустрия и туристическия бизнес, свързани с извънредната ситуация?

- Намалената заетост, респективно приходи, са по-скоро проблем, отколкото предизвикателство. Предизвикателство е в тази обстановка и в съчетание с липсата на качествен персонал да се съхрани бизнесът. Ситуацията се усложнява допълнително и от неадекватната политика на държавата в дългосрочен период (поне в последните 10-12 години), неефективна реклама в Европа и света, никакви целеви инвестиции и подпомагане на туризма в много и най-разнообразни аспекти – инфраструктура, археология, лечебни водоизточници, природно разнообразие и достъпа до тях.

Няма незасегнат сегмент от секторите „настаняване“ и „хранене“. Единствените модели на реакция са оптимизиране на разходите при намалени приходи, както и освобождаване на персонал, който после при необходимост вече трудно се намира.

Как се адаптират хотелските активи?

- В съществуващите ни обекти приложихме всички предписани от здравните власти мерки, защото за нас сигурността на гостите ни е приоритет. В случая не е толкова съществено увеличението на оперативните разходи. Мисленето ни е по-скоро насочено към бъдещето, ако COVID и други подобни нанасят удари по туризма. Затова и заложихме на нова концепция, която на проектно ниво е съобразена с опазване на здравето на гостите ни.

Разкажете ни за съществуващите хотелски проекти, които управлявате?

- За два от обектите ни преценихме, че е по-добре да не работят, докато има ясна тенденция за подобряване на ситуацията. Остана да работи „Романс“ благодарение на дългосрочния ни договор за настаняване на гости от контингента на здравните услуги и добрата репутация на хотела.

Едновременно с това поради липса на други възможности трябваше да стартираме и новия ни проект в кк Св. св. Константин и Елена. Пазарът, епидемията и евентуалните очаквания наложиха промяна на проекта и създаването на концепцията – family suites. Целта ни бе продукт с много добри условия за настаняване на изгодна, конкурентна цена с ориентация към семейния туризъм. Малкият брой студиа на етаж и възможността за хранене и занимания в индивидуалното пространство са част от COVID мерките, които заложихме в проекта. Решението на обществената зона дава възможности както за работа в споделен офис, така и за индивидуални закуски, което очакваме да се наложи като опция при, не дай боже, продължаване на епидемията. Създадохме богато парково пространство и зони за разходка и почивка на открито. Съвсем накратко – това е актуалният ни отговор на предизвикателството COVID. Тестът на цялостната концепция вече е факт – за девет месеца успяхме да построим и оборудваме „Романс Фемили Суитс“ и той вече е в редовна експлоатация.

Каква е текущата ситуация с ключовите пазари за българския ваканционен продукт? Какви са изводите за летния сезон, очакванията за зимния?

- Сезон 2021 г. „тръгва трудно“, но се надяваме в края на юли и август да има по-добра заетост. Определено трудностите са в организирания туризъм, които не могат да се компенсират от индивидуалния.

Сериозен спад има на немския и скандинавския пазар, спад има и на руски туристи. Както и предходната година, юли бе труден месец, но пък се надяваме, както и тогава, на по-дълъг сезон – през септември и до началото на октомври. За съжаление в такава ситуация е трудно да имаш „изводи“ и очаквания – още повече поради това, че нашите хотели са бутикови, а не от типа „индустриален туризъм ол инклузив“ на ниски и падащи цени.

Ние разчитаме на разнообразно настаняване съобразно необходимостите на гостите и качествено посрещане и престой.

„Романс фемили суитс“
Новото уютно място за семейна почивка в КК "Св. св. Константин и Елена"

Проект: „Романс фемили“
РЗП: 5000 кв.м
Възложител: „Планекс Естейт“ ЕООД
Главен изпълнител: „Планекс Проджект мениджмънт“
Начало на строителството: 6.10.2020 г.
Завършване: 16.07.2021 г.

„Новата ни концепция е резултат от желанието да постигнем по-добро качество на по-изгодна цена за гостите ни при семейния туризъм. При това в обстановката и уюта на „семейна къща на морето“. Този продукт разширява и портфолиото ни от различен тип настаняване – от стандартни стаи и ваканционни апартаменти до семейни студиа, в които могат да се настанят до петима души“ – с това започва представянето на проекта инж. Пламен Андреев, собственик на „Планекс Концепт“.

Проектът включва 36 бр. студиа с площ по 64 кв.м, разположени на четири етажа, по девет на етаж. Всяко студио има зона за спане – с две стационарни легла, зона за хранене с модулна кухня и маса за четирима души, както и зона за развлечения, оборудвана с мека мебел и смарт телевизор. Специфично е решението на санитарния възел, който може да се ползва от трима души едновременно.

Не само от „пандемични съображения“, а и в желанието да се постигне автономност, хигиена и сигурна дезинфекция са приложени редица мерки – локално климатизиране, два асансьора Orona (независимо от малкото на брой обитатели), полимерни подови настилки Tarkett, условия за хранене в студиото (т.е. да не се посещава блок маса), самостоятелни лоджии, богата паркова среда и др.

Интериорът е в типичен морски стил, съчетаващ лесната и удобна експлоатация с елегантна естетика – от цветовите решения и материали до индивидуално проектираните мебели специално за проекта.

„Искахме да постигнем „свобода“ като усещане на семействата, които ще живеят тук – да им е широко и просторно, да не стават за закуска рано, да прекарват вечерите си в различни ресторанти в комплекса. Затова ние предлагаме цена само за настаняване в студио и тя е като за хотелска стая. Ако предпочитат да се хранят при нас, това също може да предложим на преференциална цена в съществуващия ресторант, ако искат да си купят продукти и да закусват „у дома“ – също може, всеки си решава.“

Рецепцията на хотела е също нестандартна – тя съчетава функцията „посрещане и настаняване“ в обстановка „домашна дневна“, нещо като консиерж, който ще отговори на всички въпроси, както и зона „нещо като зала за закуски“, което в останалото време може да бъде удобен и добре климатизиран home office с шест работни места.

Особено внимание е отделено на парка, като е запазена едроразмерната растителност и са изградени уникални езера с водни лилии и растения, които вече са място за снимки за спомен и приятни преживявания. Ландшафтното решение съчетава повече от сто вида дървета, храсти и многогодишни цветя, ефектно нощно осветление.

Паркирането е осигурено на два паркинга – „зелен паркинг“ с 16-18 паркоместа и контролиран достъп и допълнителни шест паркоместа до главната улица на комплекса.

Фасадното решение е пречупена през съвременния поглед класическа архитектура на комплекса, съчетание от травертин, стъкло, дърво и други съвременни материали. Уникалните аркади на източната фасада през два етажа, редуването на парапети от стомана и стъкло променят усещането за височина и създават чувството, че сградата винаги е била на това място. (Само преди девет месеца на същото място е имало стара бензиностанция.)

Новият проект е дискретно свързан с двора на съществуващия хотел „Романс“ (част от комплекс с хотел и жилища), където е разположен открит басейн, ресторант, СПА център и лоби бар. Целият комплекс (в т.ч. новото тяло) е от „затворен тип“ с денонощна охрана и видеонаблюдение.

„Романс фемили“ е с РЗП  5000 кв.м, главен изпълнител „Планекс Проджект Мениджмънт“, възложител „Планекс Естейт“ ЕООД, менажира се от „Планекс Хотелс“ ЕООД – всички дружества са от групата „Планекс Концепт“ ЕООД. Срок на строителство, обзавеждане и оборудване – от 6.10.2020 г. до 16.07.2021 г., т.е. девет месеца.

Обратно нагоре ↑