
Инж. Пламен Андреев, управител на "Планекс инвест"
Една година след старта „Морени“ е със завършен груб строеж на първи етап и е във фаза инсталации и довършителни работи. Първият етап бе разширен с още една триетажна сграда и 14 еднофамилни къщи. Завършена е реконструкцията на електропреносните мрежи и голяма част от площадковата инфраструктура – ВиК, дренажни системи и резервоари, усилено се работи по периферната улица, която обслужва комплекса. В напреднал етап е грубата вертикална планировка, за да се създаде фронт за есента или следващата пролет да започне озеленяването с едроразмерната растителност.
По сградите от първия етап се завършват всички инсталации – електро-, ВиК, газ, климатизация, монтират се фасадни дограми Schuеco. Изпълняват се топлоизолации, фасадни мазилки и каменни облицовки. Започва монтаж на вентилируеми каменни фасади и фасадни облицовки с термодърво. Почти всички СМР и доставки са договорени.
Инж. Андреев, „Морени“ е интересен и нестандартен проект. Сигурно не е лесно да се изберат материали, технически решения и детайли. Как успявате с работното обезпечаване на проекта?
- Така е. В хронологията на всеки проект започваме с цялостната концепция, следва еуфорията на „красивите визуализации“, но после идва ред на реализацията, т.е. с материали, технологии и детайли да се постигне тази визия. И не само – специфичната архитектура налага изисквания и съгласуваност на конструкцията и всички системи и инсталации, къде и как преминават те, и решаване на въпроси по проекта, в това число и оптимизиране на варианти за по-добро качество и функционалност. Въпреки добрата подготовка на детайлите при проектирането сега имаме много работа по практическото им прилагане и синхронизиране на строителната площадка.
Многото реализирани проекти на „Планекс инвест“ и опитът на екипа ни помагат и този път да постигнем ниво на продукта и краен резултат по-добри от това, което виждаме на визуализациите.
Как оценявате реализацията на проекта към момента, на фона на „горещия“ пазар на имоти в България?
- Когато разработвахме концепцията, пазарът не беше точно такъв, а и в случая „Морени“ е достатъчно мащабен и уникален проект, поради което нашата цел е устойчивост, първокласното позициониране и качествено изпълнение.
Това ни отношение бе оценено и прието от клиентите. „Морени“ привлече симпатиите на много широк кръг от хора, доби популярност, бих казал, че се прие като събитие на пазара. Към момента са договорени над 95% от жилищата, т.е. в разширения обхват на първи етап са ни останали 3-4 апартамента, продадени са над 80% от къщите.
„Морени“ са „Морени“, защото са на два и три етажа, защото има въздух, пространство, защото са проект от висок клас. Защото за всичко е мислено много и ние се стараем при изпълнението да стане още по-добре.