Продукти и технологии

KARE с нов флагмански магазин

Изключителният дизайн придава емоционалност и автентичност на дома

Питър Шьонхофен, основател и главен изпълнителен директор на KARE Design GmbH, Германия

КАRЕ oтĸpи флaгмaнcĸи мaгaзин c плoщ 750 ĸв.м в cгpaдaтa нa Саріtаl Fоrt в Coфия. Шoypyмът пpeдлaгa не само мeбeли, нo и нaчин нa живoт, ĸoйтo вдъxнoвявa и cвъpзвa. По повод откриването на магазина у нас гостува Πитъp Шьoнxoфeн - ocнoвaтeл и глaвeн изпълнитeлeн диpeĸтop нa КАRЕ. Шoypyмът ce нaмиpa нa бyл „Цapигpaдcĸo шoce“ 90 в Саріtаl Fоrt, впeчaтлявaщ 126-мeтpoв нeбocтъpгaч и apxитeĸтypeн шeдьoвъp. КАRЕ имaт пeт мaгaзинa в Coфия, Πлoвдив, Bapнa и Бypгac. Лaйфcтaйл ĸoмпaниятa пpeдcтaвя идeи зa oбзaвeждaнe, ĸoитo ca oтвъд cĸyĸaтa и cтaндapтнoтo, и пoвeчe oт 11 гoдини имa нeпpeĸъcнaтo нapacтвaщa oбщнocт oт пoчитaтeли.  Каrе Dеѕіgn GmbН e мeждyнapoднa тъpгoвcĸa марка зa мeбeли, ocвeтлeниe и aĸcecoapи зa дoмa. Юpгeн Paйтep и Πитep Шьoнxoфeн ocнoвaвaт ĸoмпaниятa пpeз 1981 г. в Mюнxeн и я yпpaвлявaт дo днec. Каrе Dеѕіgn имa 120 фpaнчaйз пapтньopа в пeтдeceт дъpжaви.

- Каква е основната концепция на дизайна на Kare?

- Всичко, но не и обикновеното - нашата философия е да предоставяме на по-широка аудитория продукти с отличен дизайн, качество и добра цена. Ние не просто продаваме мебели, ние показваме нещата, които обичате, с театрална декорация и в атмосфера, която води или до отхвърляне, или до вдъхновение. Нашите магазини са по-скоро театър, който разказва дизайнерски истории - от настроенията на рок звезди до атмосферата на лофт в Ню Йорк.

- От ваша гледна точка какъв трябва да бъде дизайнът днес?

- Дизайнът трябва да забавлява клиента, да бъде акцент в ежедневието му или просто очарователен подарък за определен момент.

- Функционалност или нестандартен дизайн?

- Изключителните предмети придават емоция и вдъхновение на определени места в къщата като спалнята и всекидневната. Вярваме, че чистият функционален дизайн подхожда по-добре на СПА център или банята.

- Коя е основната дейност на Kare?

- Декориране на помещения в частни домове, офиси, барове и хотели с изключителни мебели и аксесоари.

- Каква е публиката, която обикновено пазарува във вашите магазини?

- Градски хора на всякаква възраст, млади по дух и с опит в глобалния свят, любопитни и никога нескучаещи. Хора, които не са конформисти, фешънистите, хедонистите и нетрадиционалистите от гледна точка на социалните диаграми - всички те, обединени от желанието си да живеят по свой собствен начин, без да се съобразяват с нормата.

- Говорейки за дизайн, какво според вас трябва да има един дом?

- Същото, което имат неговите обитатели: значим индивидуален характер, лична атмосфера, която прави семейния живот спокоен от момента, в който човек влезе вкъщи. Иновативният дизайн на днешното време изисква, от една страна, устойчиви материали като рециклирана дървесина и от друга страна, специални предмети, съчетани точно по начина, за който клиентът мечтае.

- Кой е най-важният материал за дизайна и декорацията днес?

- Дървесината, тъй като може да се използва по много начини и е най-добра от екологична гледна точка. А дизайнерската декорация трябва да изненадва, забавлява и да е неочаквана.

1 / 2

2 / 2

- Кои дизайнери цените и харесвате?

- Тези, които могат да създават продукти с естетическа стойност по начин, който много хора могат да си позволят. От Bauhaus научихме много, но и от много добри дизайнери след това време, които дадоха отлични примери.

Вдъхновяващи личности като братя Кампана или Филип Старк създават уникални идеи, но много често за малка изключителна група. Луксът, който хората могат да си позволят, е нашето кредо, което ни даде толкова много фенове и клиенти по целия свят.

- Каква е тенденцията по отношение на устойчивото развитие в обзавеждането?

- Да не гледаме на мебелите като на артикули за еднократна употреба е важна стъпка към устойчивостта. Ние наблюдаваме ускорена промяна в ценностите сред нашите клиенти. Все повече хора се дистанцират от мебели, които са заменяеми и възможно най-евтини. Мебелите са част от нашия дом, семейство, почти като приятели, които ни придружават през много етапи от живота. Те разказват истории и ни съпровождат дълго време.

Обратно нагоре ↑