Продукти и технологии

Качествените автоматични врати не са лукс, а разумен избор

Споделяне

Г-жо Добрева, честит юбилей! 20 години е кръгла годишнина и време за равносметка?

- 20 години са доста време, но, от друга страна, както напоследък стана ясно, целият ни живот може да се преобърне и промени драстично дори и за няколко месеца. За АССИСТ през 2001 г. стартира за пръв път процес на трансфер на технология в производството на секционни гаражни врати – битови и индустриални, с партньорство на канадската компания Richards Wilcox, която се оказа най-старата компания в света в този бранш. Това съвпадна с инвестицията ни в стара производствена сграда и беше неслучайно изпитание – да ремонтираме склад в свръхкратки срокове, за да поеме доставките на контейнери с гаражни врати, да обслужваме клиентите си своевременно, да сключваме сделки и да планираме.

Към днешна дата първият ни клиент – голям жилищен модерен комплекс, който стартира с поръчка на 54 врати, вече има над 800 перфектно работещи гаражни врати.

В момента вратите вече се произвеждат с наш инженеринг и проектиране през споделен ERP портал от европейската база на наш нов партньор в Чехия, защото това чувствително съкращава сроковете на доставка и запазва високото качество на изделията.

Макар и да не работим вече с канадската компания заради разстояния и логистика, имахме честта през 2018 г. да присъстваме на годишната конференция на Международната асоциация на вратите в Лас Вегас, САЩ, където ни връчиха престижната награда за устойчиво развитие на семеен бизнес.

Аз обичам често да си представям бъдещето в контекста на целия ни бизнес. В нашата област, както в доста други сфери, дигитализацията и умните приложения ни „завладяват”, но до каква степен това е уместно и редно?! Днес съм напълно убедена, че потребителите имат много повече информация благодарение на интернет, по-правилен подход в избора на качествен доставчик, по-добри и достъпни цени, но остава завинаги онзи съществен момент, в който се спечелва взаимното доверие. Защото за разлика от таблети, смартфони и скъпа домашна техника вратата към дома има съществена роля за сигурността, безопасността и удобството на всеки. Затова сме горди с това, което сме захванали преди 20 години, и сме още по-щастливи, че винаги предлагаме върхови технологии на клиентите си, най-новите и доказано качествени решения и продукти, без да правим компромис в името на бързи печалби и обороти.

В бъдеще едно от основните предизвикателства пред целия ни бранш ще се състои в готовността и капацитета на компаниите да предложат качествен и бърз сервиз на монтираните многобройни съоръжения, които не се ремонтират по телефона, от разстояние или „онлайн”...

Как започна вашата дейност?

- Стартирахме на база на натрупания вече опит в областта на автоматизирани портали и бариери на италианската компания СЕА, с която сме партньори от далечната 1995 г. Предизвикателството и причината да създадем АССИСТ дойде от факта, че пазарът имаше необходимост от нестандартни по големина и параметри гаражни врати. Отделно започнахме асемблиране на входни автоматични врати за пешеходци с know-how на лидера в световен мащаб BESAM - Швеция, сега вече част от корпорацията ASSA ABLOY. Това съвпадна с придобиването на производствената ни база и склад, което ни даде повече свобода и шанс за разрастване.

Може ли да припомним накратко широката продуктова гама на АССИСТ в момента?

- В навечерието на 2020 положихме усилия да преработим корпоративния сайт на АССИСТ и буквално се затруднихме как да опишем и изброим действително широката продуктова гама. В един момент стигнахме до консенсус за описание на направленията, в които работим.

Ето как изглежда днес нашето портфолио:

- Решения за дома:
Секционни гаражни врати
Автоматизирани портали
Автоматични бариери и паркинг системи
Входни изтривалки
Интелигентни системи за разделно сметосъбиране
Умен дом – home automation

- Решения за индустрията:
Индустриални секционни врати
ПВЦ скоростни навиваеми врати
Ролетни промишлени врати
Херметични врати за чисти производства
Хангарни врати
Пожароустойчиви врати
ПВЦ лентови преградни завеси
Товаро-разтоварно оборудване
Автоматизирани портали и бариери
Турникети и системи за контрол на достъпа
Автоматични входни врати
Многоетажни сглобяеми паркинги
Противоударна защита за складове
Хигиенични промишлени изтривалки

- Решения за обществени сгради:
Автоматични входни врати
Системи за контрол на достъпа
Противоударна защита за интериора
Входни изтривалки
Гаражни врати, портали, бариери
Автоматизирани паркинг системи

- Решения за търговски обекти:
Автоматични входни врати – въртящи, плъзгащи, на панти
Системни хигиенични изтривалки
Противоударна защита за стени и коридори
Пожароустойчиви врати
Гаражни врати
Автоматични бариери и паркинг системи
Многоетажни паркинги
Интелигентни решения за сметосъбиране

- Решения за здравеопазването:
Автоматични входни врати
Специални медицински врати – оловни, лъчезащитни, херметични
Антибактериална и бактерицидна защита за стени, коридори и врати
Входни хигиенни изтривалки
Автоматични бариери и паркинг системи
Антибактериални преградни завеси за лежащо болни
Системи за болнични и цитотоксични отпадъци

1 / 3

2 / 3

3 / 3

Как работите в условията на пандемия?

- Стараем се да спазваме всички превантивни мерки за собствения ни персонал, партньори и клиенти. Особени познания и опит имаме още от 1997 г. в областта на автоматичните врати за болници. Именно за да предпазим вратите от удари, открихме невероятен производител от Франция на антибактериална и противоударна защита, която в условията на пандемия е още по-актуална.

Нямаме избор и трябва да продължим да доставяме, монтираме и сервизираме съоръжения именно в болнични заведения, което е съществен риск за целия ни състав, и се възхищавам искрено на професионализма и морала на нашите служители. Съвсем наскоро монтирахме специални херметични врати на операционни зали в болница в Плевен. Текущо монтираме антибактериална защита в "Пирогов" и други болници. Изключително се радваме, че освен променения облик на болниците те всъщност стават едно наистина по-безопасно място въпреки тежките обстоятелства в момента.

Голяма част от проектите в момента са замразени във фаза на изчакване. Офисите имат предизвикателство да се превърнат в безопасна и удобна среда, а нашите автоматични врати с безконтактно управление доказано гарантират това.

В началото на миналата година спечелихме договор за автоматизиране на вратите за достъп на инвалиди до Народното събрание – едно голямо предизвикателство, което е по силите само на BESAM-ASSA ABLOY - световен лидер, с който имаме честта да работим като официален партньор за България от 1997 г.

 

Какви са технологичните новости и иновациите в основните направления, които навлизат както по света, така и в България?

- Голяма част от вратите, които са ръчни, ще могат да бъдат автоматизирани с лекота, което ще гарантира безопасност и сигурност за хората.

Автоматичните врати ще се превърнат от „лукс” или прието като даденост съоръжение за търговски и обществени сгради в достъпно и разумно решение за всяка врата, дори и в бита.

Хората ще станат по-чувствителни към темата „пипане и дърпане" на дръжки на врати, като вече осъзнават удобството и предимствата на автоматичните врати.

Всички автоматизирани врати в офис, фабрика, сграда и прочие ще могат да бъдат централизирано наблюдавани с помощта на IoT и новите смарт технологии с цел по-адекватна поддръжка и безотказност.

WIFI и смарт приложенията са вече факт, но ще търпят еволюция, като аз лично не одобрявам максимално тази тотална зависимост на всички от телефона, защото той може да се окаже с изтощена батерия точно когато се приберете и трябва да си отворите гаражната врата. Затова класическите аксесоари като дистанционните ще останат надежден спътник на потребителя.

Всеки частен потребител ще има все по-голям контрол и наблюдение върху всички автоматизирани съоръжения, които ползва през деня.

Като съществен социален аспект в полза на обществото появата на повече автоматични врати най-после ще е в помощ на хората в неравностойно положение.

Интересно предизвикателство за бизнеса ще бъде имплементирането на технологии и M2M решения за бърза диагностика на повреди на съоръженията и адекватен начин за реакция при отказ, както и своевременен ремонт.

Пред нас стои интересна дилема за стартиране на онлайн магазин за серия гаражни врати „Направи си сам”, като тенденцията е потребителят да получи една много добра цена и суперкратък срок за доставка до дома си и да монтира САМ вратата. Това вече работи в много европейски страни и вярваме, че в България ще има добър успех.

Какви са технологичните новости и иновациите в основните направления, които навлизат както по света, така и в България?

- Голяма част от вратите, които са ръчни, ще могат да бъдат автоматизирани с лекота, което ще гарантира безопасност и сигурност за хората.

Автоматичните врати ще се превърнат от „лукс” или прието като даденост съоръжение за търговски и обществени сгради в достъпно и разумно решение за всяка врата, дори и в бита.

Хората ще станат по-чувствителни към темата „пипане и дърпане" на дръжки на врати, като вече осъзнават удобството и предимствата на автоматичните врати.

Всички автоматизирани врати в офис, фабрика, сграда и прочие ще могат да бъдат централизирано наблюдавани с помощта на IoT и новите смарт технологии с цел по-адекватна поддръжка и безотказност.

WIFI и смарт приложенията са вече факт, но ще търпят еволюция, като аз лично не одобрявам максимално тази тотална зависимост на всички от телефона, защото той може да се окаже с изтощена батерия точно когато се приберете и трябва да си отворите гаражната врата. Затова класическите аксесоари като дистанционните ще останат надежден спътник на потребителя.

Всеки частен потребител ще има все по-голям контрол и наблюдение върху всички автоматизирани съоръжения, които ползва през деня.

Като съществен социален аспект в полза на обществото появата на повече автоматични врати най-после ще е в помощ на хората в неравностойно положение.

Интересно предизвикателство за бизнеса ще бъде имплементирането на технологии и M2M решения за бърза диагностика на повреди на съоръженията и адекватен начин за реакция при отказ, както и своевременен ремонт.

Пред нас стои интересна дилема за стартиране на онлайн магазин за серия гаражни врати „Направи си сам”, като тенденцията е потребителят да получи една много добра цена и суперкратък срок за доставка до дома си и да монтира САМ вратата. Това вече работи в много европейски страни и вярваме, че в България ще има добър успех.

Какви са потребностите на клиентите?

- Клиентите са по-взискателни и много по-ограмотени в днешно време. Именно пандемията провокира страх и желание при хората да решат проблеми и да се предпазят, при положение че тези продукти са достъпни и налични от толкова години. Ние се стараем посредством дигиталния маркетинг да достигаме регулярно до всички потребители с актуална и полезна информация. Преди доста време да имаш автоматичен портал или гаражна врата се считаше за лукс, а сега това вече е въпрос на разумно търсене в интернет, сравняване на показатели и информиран избор.

Все още потребителите нямат навика да се информират за сервизната поддръжка и това, което предстои да се случва с вашата врата в годините, след като я закупите... Няма традиции и за сключване на абонаментни договори за текуща поддръжка, а напоследък констатираме, че на пазара има  и „наследство” от чужди конкурентни съоръжения, за които никой не се грижи и в чести случаи доставчикът просто е изчезнал от пазара.

Какви са вашите стратегия и планове?

- Предстои ни изграждане на модерен шоурум с най-много на брой автоматични врати на квадратен метър, а също така виртуална система за връзка с клиентите и обучителен център за партньорите дистрибутори и инсталатори. Ще активираме сервизен модел за обслужване с дигитализация на паспортите на всички монтирани от нас съоръжения и такива на конкуренцията, които сме включили в нашата мрежа за обслужване.

Какво си пожелавате за АССИСТ за следващата кръгла годишнина?

- Пожелавам на целия екип на АССИСТ здраве и късмет да продължим да работим с този конгломерат от световноизвестни компании. Да продължим да се учим от най-добрите и да сме най-добри в това, което правим. Да броим не годините натрупан опит, а броя на щастливите и удовлетворени  клиенти. Да продължаваме да бъдем малка семейна компания с интересна история и още по-интересно бъдеще.