Пазари и инвестиции

Хотелски дизайн и COVID-19

Споделяне

Със засилване на трендовете по наемане на частни домове чрез различни дигитални платформи като Airbnb хотелите се изправят пред сериозни предизвикателства, свързани с потребителското търсене. Ръстът на клиентските очаквания и еволюцията на потребителския профил водят до непрекъснато развитие в сектора. Хотелите променят своя изглед, усещане и привлекателност и използват екстериорния и интериорния дизайн като методи за създаване на уникално преживяване. Предвиждането на екологични изисквания, уелнес, локален цвят и смарт технологии са някои от основните трендове както при независимите хотели, така и при веригите.

Природата е новият лукс

Устойчивата експлоатация и опазването на природните ресурси вече са приоритети в хотелската индустрия - природата е новият лукс. Повечето хотели внедряват подходящи практики, за да бъдат максимално близко до природата - използване на природни и рециклируеми материали, соларни панели за затопляне на вода, рециклиране на хотелски постелъчен и ресторантски инвентар, повече жива зеленина и естествено осветление. Технологиите при асансьорите възстановяват част от използваната електроенергия. Предлагането на безплатни велосипеди за разходка насърчава намаляването на въглеродния отпечатък.

Уелнес индустрията не спира

Уелнес секторът печели все повече популярност сред туристите, загрижени за своето здраве и различните възможности в тази посока. Осигуряването на постелка за йога и фруктиера с плодове обаче не е достатъчно. Хотелите модернизират фитнес центрове, СПА комплекси, зони за почивка, системи за пречистване на вода и въздух, възможности за физически упражнения в стаята. Even Hotels - марка на InterContinental Hotels Group, предлагат варианти като зони за тренировка в хотелската стая, групови фитнес занятия, ергономични места за работа.

Все повече местна култура

Как да бъде включена в по-голяма степен местната култура в преживяването на гостите е основен въпрос пред хотелите. Това ги превръща, от една страна, в място за търговия и изнесени услуги за малкия бизнес, и от друга - в културни центрове с участието на местни артисти и дизайнери с цел създаване на уникален микс и среда благодарение на добре подготвен екип и подходящ дизайн. Особено важна е ролята на архитектурата на сградата и нейната история, автентичния характер и усещане, различията и специфичният характер на стаите, които да направят така, че гостите да могат "да попият" местната култура и да усетят начина на живот на обикновените жители.

Персонализация и смарт технологии

Технологията е ключов елемент за подобряване на персоналното преживяване и затова все повече технологични тенденции намират място в хотелските стаи. Осигуряването за гостите на безупречни комуникации и функционално оборудване вече е задължително. Регистриране онлайн или от таблет на място са регулярна практика, която елиминира големите зони за рецепция и осигурява на проектантите по-голяма гъвкавост и креативност при оформление на хотелското лоби. В смарт хотелите таблети в хотелските стаи осигуряват пълен контрол - от температурата в стаята, през осветлението до комуникацията с персонала. Новите зали за срещи са така оборудвани, че бизнес туристите да могат да провеждат видеоконференции с мултимедийни презентации.

В един модерен хотел зад старинния изглед и впечатляваща фасада от XIX век вече ще откриете таблети за контрол на музика и осветление, преградни стени в банята, които стават непрозрачни с едно натискане на копчето, тв екрани, вградени в огледала, iPad с пълен набор от услуги, смартфони на разположение на клиента в рамките на престоя.

Нарастващите очаквания на потребителите задължават хотелската индустрия да използва уникален дизайн за засилване на персоналното преживяване, а прогнозите за бъдещето са за все индивидуализиран продукт. За висока конкурентоспособност е особено важно хотелите да бъдат не просто част от престоя на гостите, а сами да се превърнат в дестинация.

Правила за модерния хотел 2020

Нека всичко бъде локално: Ще се засилва трендът хотелите и курортите да бъдат неотменна част от своята локация.

Чистотата на първо място: Белите салфетки и материали правят пространствата да изглеждат чисти, но хотелът не трябва да има вид на болница. Необходим е микс от топли и неутрални оттенъци, които създават дългосрочно усещане за свежест.

Баланс работа - личен живот: Бизнес хотелите все повече осигуряват фоайета с гъвкави WeWork зони.

Креативност и светлина: Актуалните технологии за светодиодни ленти и плоскости дават на дизайнерите възможност както никога преди да създават източници на светлина във всяка възможна форма.

Предимствата на технологиите: Високотехнологичните възможности за контрол на личния комфорт навлизат все повече. Все пак собствениците трябва внимателно да преценят кои функции са реално необходими на гостите, така че да не стане прекалено.

Навлизане на гласовите команди: Гостите все повече имат достъп до редица пространства и комуникират без допир с устройства като телевизори, телефони и др. Използването на сензорите ще се увеличава с нарастване на нежеланието на хората да докосват дръжки.

Без плотове и бюра в стаите: Традиционните плотове и бюра изчезват от някои хотелски стаи като покана към потребителите да работят на лаптоп от леглото или кушетката.

Без чекмеджета: В стаята няма нужда от тайни места за забравени вещи.

Малкото е новото голямо: Телевизорите днес са по-тънки и шкафовете нямат нужда от дълбочина, което позволява да се спести от размера на стаята и от строителните разходи.

Новите лобита са по-големи: Стаите за гости може да се смаляват, но лобитата се разширяват. Създаването на удобства за повече моменти заедно дава възможност стаите да се превръщат все повече в убежище за почивка, отколкото в място за всекидневен престой.

Нека технологиите ви регистрират: В модерните хотели се случва в приемното фоайе да има повече автомати за регистриране, отколкото служители на рецепцията.

Интегриране на храни и напитки: Дизайнерите се отнасят все по-внимателно към тенденцията хотелите да включват местните храни и напитки в своята програма.

Брандиране: Автентичност и индивидуалност са важни елементи, за което могат да помогнат специализирани агенции - те създават "историята" на хотела в нейната връзка със средата и нейното отражение върху цветове, шрифтове, пропорции, униформи, характерни елементи на изкуство, осветление и музика.

Добри практики от други сектори: Брандове от други индустрии като LVMH и Equinox навлизат и в хотелския сектор. Създаването на лоялност у гостите е ключ към успеха и колкото компаниите повече потопят своите клиенти в едно уникално преживяване, толкова по-голяма е вероятността те да се върнат.

Добавете уникални екстри: В лобито на нов хотел често има малка зала за видеовръзка, където гостите могат да запишат своите подкасти или да проведат видеоконференции със собствен телефон и лаптоп.

Здраве и комфорт във фокус: Туристите имат голяма нужда от комфорт освен от СПА съоръжения и фитнес зали. В хотелите се създават нови пространства за тренировки, включително зони за подготовка и разгряване, за групова работа или занимания на открито.

Здравето на служителите: Здрави и щастливи членове на екипа помагат гостите да бъдат здрави и щастливи. Зали за почивка с дневна светлина изглеждат специфичен детайл, но често имат голямо значение за ежедневието на екипа.

Дизайн за общността: Лобитата са проектирани така, че да предоставят споделени пространства както за гостите, така и за общността. Такъв тип планиране може да удвои мястото за събития и да даде възможност хотелът да се ангажира все повече със своята среда.

Промяна всеки ден: Нараства интересът към редизайн на пространствата за повече гъвкавост и промяна на обстановката в различните часове на деня - с художествени елементи, малки прегради или други знаци.

Бъдещето: Хотелиерските пространства могат да бъдат разглеждани като гъвкави елементи от икономиката с пространства, готови за промяна. Създаването на структури, които лесно да посрещнат измененията, помага за бъдещата адаптация.

Пълния текст четете в брой 4 на сп.  ГРАДЪТ