
Иван Граматиков, Asset Manager, HOLIDAY PARK
- Г-н Граматиков, може ли да представим HOLIDAY PARK от идеята до създаването? Какво е постигнато и какво предстои? Какви са вашите планове за развитие и експанзия?
- Идеята за HOLIDAY PARK се зароди преди няколко години във връзка с плановете за разрастване на основния бизнес на "Видеолукс Холдинг" и търговските вериги "Практикер" и "Технополис". Предстояха ни различни по размер проекти в няколко града. Преценихме, че това е много добър момент да навлезем в една нова и различна ниша за нас – ритейл парковете. Основният фокус е да търсим синергия и концентрация на търговията във всеки от тези регионални центрове, в които присъстваме или планираме присъствие. Успяхме сравнително бързо да реализираме първите проекти - към края на септември 2023 имаме вече няколко работещи обекта. "Видеолукс Холдинг" ще има 115 хил. кв.м ритейл паркове, открити за посетители преди края на 2023 г., и с това се превръща в най-големия инвеститор с водеща роля в сегмента в България.
Първия обект създадохме преди няколко години в Шумен с партньори от различни водещи търговски брандове. Направихме го на няколко етапа, преценихме важните за успеха фактори.
Следващите проекти бяха на локации, на които вече присъствахме. Интересен е обектът в Стара Загора - поделяхме общ паркинг и терен с Park Mall, впоследствие го придобихме, преобразихме в ритейл парк, като добавихме хипермаркет, озеленяване, голям пауър хъб със зарядни станции, сменихме облика и на нашите два магазина. Това е един интересен проект, като няма много подобни примери в света за такъв тип трансформация. Същевременно е и един от най-големите търговски комплекси в България с над 40 000 кв.м търговски площи на едно място.