Сгради

GRAND HOTEL MILLENNIUM SOFIA

Добрите хотели с добри екипи ще възстановят своите позиции

Жулиета Серафимова, ген. мениджър на групата хотели на НИКМИ в София

На какъв етап е в момента проектът за Grand Hotel Millennium Sofia?

- Преди да ви отговоря, първо бих искала от името на екипа ни да благодаря на всички наши гости, партньори и приятели за подкрепата и търпението през последните няколко месеца, през които по обективни причини беше отложено откриването на този уникален не само за България хотелски проект. Ситуацията беше трудна за всички, но ние се справихме и използвахме това време за подготовка на нашия светъл и гостоприемен нов дом. Не загубихме посоката, не се уплашихме, не се отказахме. Само силни, сплотени и добре професионално подготвени хора могат да се справят в такива трудни времена.

Посрещнахме първите си гости на 15 юли и за нас беше удоволствие да си поговорим с тях и да споделим кой през какво е минал и как се е справил. Ексклузивно гостите ни ще имат възможността да бъдат настанени в панорамни стаи на най-високите ни етажи и да закусват в панорамния Millennium business lounge. Проведохме и първото си събитие в 360-градусовия ни овален салон, The Sphere, разположен на 30 етаж, непосредствено под хеликоптерната площадка.

Своите почитатели посреща и Millennium Spa & Wellness centre, който предизвиква голям интерес сред ценителите на уелнес концепциите с трите си тематични СПА апартамента, уникалните термална и аквазона, висок клас козметика и най-важното –  екип от изключителни терапевти. В непосредствена близост до СПА центъра и фитнес центъра отворихме и нашия “зелен” бар - Urban garden café, в който предлагаме домашно приготвени здравословни храни и напитки, включително и on-the-go (за вкъщи или офиса).  

Много бързо след откриването си интерес предизвика и панорамният Ozone Skybar & Lounge, където от четвъртък до събота предлагаме музика с DJ и съботно-неделен брънч. Вече станахме известни със страхотните суши сетове, специално селектираните храни и коктейлио, както и с фините ни слaдкарски изделия. Всяка вечер от понеделник до петък гостите  му могат да се насладят и популярната италианска концепция "Аперитиво", наслаждавайки се на залеза.

На финален етап сме и с подготовката по откриване на следващото ни модерно заведение – средиземноморския ресторант Mediterra restaurant & wine bar.  Щастлива съм, че успяхме да съберем много добър кулинарен екип. Винaги е въпрос на време и подходяща среда добрите професионалисти да се съберат на едно място. Предстои ни да подготвим концептуално и следващите ни три ресторанта – The Gallery fine dining, Spectrum и Vienna.

Вярвам, че хотелът ни ще се превърне в истинскa дестинация за естети и ценители на добрия вкус и най-хубавото предстои. Временната нестабилна обстановка и непредсказуемата ситуация ни дават предимството и времето да се подготвим поетапно, по най-добрия и прецизен начин. Ние сме позиционирани в най-висококласния сегмент и гостите ни заслужават.

Какво показват първите месеци на експлоатация, които съвпаднаха с пандемията?

- Използвахме времето за планирано цялостно освежаване на другия 5-звезден хотел от групата ни - "Гранд Хотел София", който от юли посреща своите гости в реновираните си хотелски стаи, в уютната градина на ресторанта и кафе-сладкарницата, където всяка седмица се организират различни събития – Stand-up комедии, уроци по рисуване с вино, киновечери. Хотелът има създадено добро име, традиции и добри професионалисти, така че бързо възвръща своите позиции.

1 / 2

2 / 2

Какви промени - в планировката и като конкретни оперативни мерки, бяха наложени и ще бъдат приложени в резултат на "новата нормалност"?

- Следваме всички изисквания на Министерството на здравеопазването и указанията на Министерството на туризма, като в допълнение създадохме нови и оптимизирахме наложили се процедури за всички процеси, за да функционираме в “новата нормалност”. Социалната дистанция ни провокира да проявяваме още по-голяма грижа и топло отношение към гостите. Затова създадохме и програма за най-високи стандарти на сигурност - Millennium Prime. С нея поставяме и изпълняваме стриктни изисквания и процедури в целия хотел, за да гарантираме безгрижен престой за гостите ни.

1 / 3

2 / 3

3 / 3

Какво ще се промени в профила на клиентите, клиентското търсене и хотелския продукт оттук нататък?

- Адаптираме предложенията и услугите си спрямо нагласите на гостите, като много скоро ще предложим дигитални решения за безконтактни опции.  Както и да се развие ситуацията, гостите винаги избират места и хора, на които вярват.

Какво очаква хотелският бизнес в България?

- Тази година е предизвикателна за всички ни, като фокусът освен върху гостите трябва да бъде и върху задържането на екипите от професионалисти, те се градят бавно.

Ако тази нестабилност продължи твърде дълго, е възможно някои обекти да сменят собствеността или предназначението си - това ще се наблюдава при големите курорти. Хотелиерският бизнес, какъвто го познаваме, ще издържи в тази обстановка до следващата година, но след това – вероятно не. Браншът осигурява работа на много други свързани отрасли и не бива да бъде подценяван. Предполагам, че в дългосрочен план много от работните места няма да бъдат открити отново и на различни заети в отрасъла ще им се наложи преквалификация.

Сигурна съм, че през следващата година добрите хотели с добри екипи ще възстановят своите позиции, но за това се изискват много работа, осмисляне на съществуващите бизнес модели и оперативни процеси, както и целенасочена стратегия в новите условия, за да може бизнесът не просто да оцелее, а да се развие, при това устойчиво напред във времето. Тази нова ситуация ще открои добрите професионалисти.

Пълния текст четете в брой 4 на сп.ГРАДЪТ

Обратно нагоре ↑