Сгради

Тhе Еmроrіum Рlоvdіv - МGаllеrу

Споделяне
Бoйĸo Kaчyлeв, coбcтвeниĸ нa Тhе Еmроrіum Рlоvdіv - МGаllеrу, и дизайнерите Ирина и Олга Сундукови Sundukovy Sisters S+S

The Emporium Plovdiv - MGallery предлага балансирана симбиоза между минало и настояще

- Г-н Качулев, разкажете ни за инвестиционния проект, за вашата инвестиция като концепция и развитие?

- The Emporium Plovdiv - MGallery се помещава в емблематичен бивш универсален магазин в сърцето на Пловдив - град с уникално историческо минало. Основната ни цел беше да дадем нов живот на сградата, да запазим характерните ѝ форми и същевременно да съчетаем автентичността на старата пловдивска архитектура с модерния дизайн и иновации. Да създадем идеалния баланс между минало и бъдеще.

Това беше моята обща и основна идея в дизайна и концепцията на хотела.

Интериорният дизайн бе възложен на Sundukovy Sisters S+S, едно от най-бързо развиващите се и креативни архитектурни студиа в хотелиерската индустрия и носители на титлата "Дизайнери на годината 2018", присъдена от The Gold Key Awards, Ню Йорк.

- Какво включва строително-инвестиционният проект?

- Хотелът предлага 61 дизайнерски стаи, включително 12 забележителни апартамента и разнообразие от изключителни удобства за лайфстайл изживяване. Пренасяйки хотелиерството в бъдещето, ние въведохме иновативни технологии за подобряване на хотелското изживяване с концепцията за интелигентни стаи, пълна с опции за персонализиране, които позволяват на гостите да управляват индивидуални сценарии според настроението си: регулиране на светлината в стаята им, настройване на атмосферата, отваряне и затваряне на завеси и контрол на аудио-визуалните функции.

Освен това, за да бъде изживяването на гостите съвършено, нашият хотел предлага уединени зони за релакс и фитнес, които помагат на посетителите ни да поддържат тялото и душата си в баланс в изискано спокойствие. Посетителите могат да се насладят и на модерен ресторант и шампанско и коктейл бар, иновативна концепция за България. За бизнес цели хотелът предлага 3 конферентни зали. В зависимост от нуждите в модерно проектирана конферентна зала от 85 кв.м могат да се настанят до 45 души. По-уединени, VIP срещи за до 9 души могат да се провеждат в стилната атмосфера на нашите две заседателни зали. Общата площ на проекта е 4000 кв.м, а местоположението му осигурява лесен достъп до всички ключови точки на града, като същевременно дава на нашите клиенти усещане за уединение и спокойствие.

- Как избрахте партньорството с веригата Accor и бранда MGallery?

- Интересът беше взаимен. Виждам в Accor сериозен и силен партньор, на който мога да разчитам, когато съм изправен пред трудни въпроси. Accor като компания с богат опит в хотелиерския бизнес и начело на толкова много успешни първокласни хотели по света е логичният и най-добрият за мен партньор в това начинание.

Accor има много силно присъствие и изградена мрежа в Европа и региона, където са ключовите пазари за хотела ни и за България. Групата има и впечатляваща дигитална стратегия, която придобива все по-голяма популярност на пазара, изключителен опит в предоставянето на премиум кулинарни опции, както и мощна глобална програма за лоялност. Тези фактори изиграха голяма роля при вземането на решение за този проект.

Оценявайки местоположението на хотела и историята зад нашата сграда, перфектният избор беше колаборацията с премиум марката MGallery.

 

1 / 1

Павел Панчак, генерален мениджър, Тhе Еmроrіum Рlоvdіv - МGаllеrу

MGallery хотелите са с уникална индивидуалност и специална история

- Г-н Павел Панчак, разкажете ни за някои от акцентите на бранда MGallery. Може ли да ни дадете няколко примера как те са били внедрени в концепцията на хотела, за да се осигурят спокойствието и комфортът на гостите?

- MGallery е колекция от фантастични бутикови хотели, създадени за страстни изследователи, които са нашата основна целева група, върху която искахме да се съсредоточим с тази верига. МGallery е рай за тези, които се наслаждават на запомнящи се преживявания, уникален дизайн и пътешествия,  създаващи истории. С повече от 100 локации всеки хотел от линията MGallery Hotel Collection е забележителен със своята уникална индивидуалност, автентична архитектура и е дълбоко вкоренен в историята на дестинацията, която нарича дом. В самата същност на пътуването приключенските гости на MGallery инстинктивно търсят многопластови преживявания.

Всеки хотел от колекциите предлага запомнящи се моменти, които създават едно наистина уникално, очарователно и често екстравагантно изживяване, което оставя у гостите незабравими спомени. Например характерният аромат на The Emporium Plovdiv MGallery, разработен от Shams Conceil Paris, е микс от характерни  за региона аромати. Уникалният, запомнящ се детайл в интериора на The Emporium са златни пана – художествени композиции, вдъхновени от Тракийското златно съкровище, вплетени в интериора на всяко помещение, както и в обществените зони.

Благодарение на специфичната енергия и атмосфера идеалите на бранда идеално се сливат със сградата, предоставяйки едно наистина комплексно незабравимо изживяване на всеки посетител, дошъл, за да открие Пловдив.

- Какви са очакванията ви за работата на хотела в Пловдив и региона – как ще коментирате местоположението и пазара на висок клас хотелски услуги?

- Целият Балкански регион и особено България има огромен туристически потенциал. Благодарение на красивата природа и зашеметяващо интересните дестинации пазарът на премиум марките е изправен пред възможността за мащабно развитие. Присъединяването към нови пазари със световно признати хотелски брандове идва с обещание за изключително и незабравимо изживяване на гостите с всеки престой в нашите хотели. Поради това хората, които проучват нови дестинации, имат увереността, че избират най-високо ниво на обслужване, грижа и качество.

Пловдив е културната столица на България и вторият по големина град в България. Въвеждането на международно известен премиум хотелски бранд от портфолиото на Accor ще допринесе значително за развитието на туризма в региона и ще привлече нови туристи от други страни, както и ще се превърне в ново място за посещение за местните жители.

 

1 / 4

2 / 4

3 / 4

4 / 4

- Какви са вашите наблюдения за промените в хотелския и туристическия сектор в сегмента на градските хотели в България и по света в следпандемичната ситуация? Вашите прогнози за сектора?

- Въпреки две трудни години хората все още копнеят за пътувания и искат да си прекарат добре. Това не се е променило и това е, което подхранва развитието на пазара. Докладът на Accor за тенденциите в пътуванията в Северна Европа показва промените в подхода към пътуването. Тази година хората искат да пътуват повече и възнамеряват да похарчат средно 39% повече за почивка. Въпреки че апетитът за пътуване е очевидно силен, проучването също така показва какво очакват пътниците да се променят с 1 от 5 (22%), които казват, че техните приоритети при пътуване ще бъдат различни след пандемията. Гъвкавостта на резервациите и високите санитарни стандарти оглавиха списъка с това, което европейците очакват като „задължително“ днес и в бъдеще. 31% искат по-ясни стандарти за здраве и безопасност. Технологиите също ще играят важна роля в предлагането на по-леко пътуване, като 23% от европейските пътници очакват повече опции за безконтактно плащане.

Рядък положителен резултат от годините на COVID-19 е повишената осведоменост за устойчивостта като приоритетно съображение. Устойчивостта и въздействието на пътуването върху климата и планетата вече са фактор за 87% от хората. Отговорният подход към бизнес операциите е много важен в наши дни, когато сме изправени пред климатичните промени. В Accor ние включваме екологични решения в хотелите ни по целия свят. Като част от нашата стратегия за корпоративна социална отговорност, въведена преди повече от 10 години (през 2011 г.), групата идентифицира 21 области на бизнес дейност, където могат да бъдат направени значителни подобрения, и определи политики за измерими действия и цели в нашата програма Planet 21. Те включват цели за намаляване на потреблението на енергия и вода, преминаване към въглеродно неутрални сгради и насърчаване на по-здравословна и устойчива храна с драстично намаляване на хранителните отпадъци. Вярваме, че съвместната работа като индустрия за устойчивост ни прави по-силни и е най-ефективният начин за намиране на нови начини за положителен принос към околната среда и местните общности в световен мащаб.

Като глобална група, посветена на хотелиерския бизнес, ние имаме отговорност, която далеч надхвърля собственото ни въздействие, и нашата роля е да оформим бъдещето на пътуванията и да се грижим за нашата планета и общностите, в които работим. Като пример в MGallery Plovdiv намаляваме въглеродния отпечатък благодарение на използването на иновативни технологии в стаите и също сме един от първите хотели в премиум /луксозния сектор, който премахна пластмасовата козметика за еднократна употреба и изцяло пластмасовите бутилки.

Ирина и Олга Сундукови, студио Sundukovy Sisters S+S

Близначките Ирина и Олга Сундукови основават едноименното студио за дизайн и архитектура Sundukovy Sisters, или просто S+S, през 2004 г. Днес екип от 70 талантливи и отдадени професионалисти създават всепризнати интериори за хотелиерската индустрия по целия свят. S+S създава смели дизайни и концепции за ресторанти и хотели в Русия, Европа, САЩ, Близкия изток и Азия.

Уникалният дизайн съживява историческата сграда и оформя подобна на древен форум сцена

„От една страна, хотел The Emporium - MGallery се помещава в емблематичен бивш универсален магазин – нашата цел, поставена от инвеститора, беше да запази уникалните характеристики на фасадата, разпознаваемите елементи и конструкцията на таваните.

От друга страна, отразявайки етимологията на думата Emporium - от латински „място за търговия” и от гръцки термин за „пътешественик”, името на хотела напомня за античността на Пловдив, когато той е бил важен център на управление, търговия, култура и развлечения.

Уникалният дизайн на хотела дискретно съживява автентичните черти на историческата сграда, оформяйки сцена, наподобяваща древен форум, като място за срещи, обмен на идеи и споделяне на визии. Всеки елемент от дизайна е внимателно обмислен, за да осигури на нашите гости комфорт, както и незабравимо многопластово изживяване. Потапяйки се във вековната история на града разпознахме функционалната връзка на сградата с Форума като място за обединение и отразихме идеята за историческо и модерно наслояване в интериора."

 

1 / 2

2 / 2

Лобито продължава историята на Форума през призмата на времето.

Когато Пловдив се е наричал Филипополис, той е бил един от малкото антични градове, разполагал със собствена библиотека, където хората са се събирали за четене и обществени дискусии. Бар-библиотека, обрамчен от рафтове с книги, напомня за тази епоха, предлагайки на гостите две възможности за сядане, било то общуване в бара или уединение на подиума на салона с книга и чаша вино.

Идеята за Форума е подчертана от различни по височина стъпала. В центъра на интериора около нетипичната отворена рецепция са разположени като акцент произведение на изкуството  от местен художник, участвал в проекта както и модерна камина на биогориво. Дизайнът на пространството, който привлича вниманието на гостите с разчупена концепция, умело преплита огледала и матирано стъкло. Осветлението  създава впечатление за прозрачност и безтегловност.

Липсата на прозорци с гледка във фоайето се компенсира от атриум с дневна светлина. Градината на открито се превръща в логично продължение и претворява концепцията на форума. Тук Sundukovy Sisters проектират зона за басейн с водна сцена и подиуми на различни нива с удобни места за сядане, което позволява на гостите да гледат планираните да бъдат организирани в хотела  музикални представления от всяка точка на градината.

Като се има предвид конфигурацията на сградата, където прозорците на стаите гледат един към друг и същевременно към вътрешния двор атриум, S+S разработват високи табли за леглата с осветителни панели с мотиви „камина“, които разделят помещението на две функционални зони: спалня и всекидневна. Уникалното решение осигурява уединение на гостите и ги скрива от погледа на съседите, от една страна, а от друга, им позволява да се присъединят към „ шоуто”, което се случва на сцената. Така стаята се превръща в частна ложа в Амфитеатъра The Emporium.

Обръщайки леглото с гръб към прозореца, S+S поставят огледална стена срещу него. По този начин гостите не пропускат гледка, като същевременно остават невидими за своите „съседи“.

Ключови точки за успех

Изисканият лукс на марката MGallery се подчертава от умелото съчетание на модерни материали, характерни за сградата, и разпознаваеми антични форумни мотиви в модерна интерпретация: груб фон с изчистени месингови акценти, циментова замазка, елегантни златни лампи, естествено дърво, изтънчени картини на фона на сдържан минимализъм.

Всяко дизайнерско решение е внимателно обмислено, за да осигури на гостите комфорт, както и незабравимо изживяване от престоя в хотел с културна конотация. Тук всичко тласка гостите към центъра на социалния живот, оставяйки възможност да се оттеглят в уединението на стаите си по всяко време.

1 / 1

Обратно нагоре ↑