Сгради

Cargotec България: Модерният офис залага на уюта и домашната среда

Споделяне

Четете в бр. 2 на сп. ГРАДЪТ

Cargotec е световен лидер в предоставянето на интелигентни услуги и решения за обработка на товари. Бизнес направленията на Cargotec - Kalmar, Hiab и MacGregor, са пионери в своите области. Чрез уникалните си позиции в пристанищния, сухопътния и морския транспорт те оптимизират глобалните товарни потоци и създават устойчива стойност за потребителите. Продажбите на Cargotec за 2019 г. възлизат на 3.7 милиарда eвро. Компанията има около 13 000 служители по целия свят.
 

1 / 9

2 / 9

3 / 9

4 / 9

5 / 9

6 / 9

7 / 9

8 / 9

9 / 9

Центърът за споделени бизнес услуги на Cargotec - Cargotec Business Services, е създаден в София, България, през 2017 г. и предоставя услуги в областта на финансите, човешките ресурси и индиректно закупуване за глобалните бизнес направления на Cargotec. Целта на Cargotec Business Services е да оптимизира вътрешните процеси на глобално ниво в Cargotec. В момента над 70% от всички служители на Cargotec в глобален мащаб ползват услугите на Cargotec. Освен в София Cargotec Business Services има офиси и в Перисбърг, САЩ, Сингапур и продължава да развива концепцията на центъра в азиатско-тихоокеанския регион.

В офисното пространство следваме философията и стила на северните държави

Миклос Шмит, управител на глобалния център за бизнес услуги на Cargotec

Миклос Шмит, управител на глобалния център за бизнес услуги на Cargotec, Даниел Бошнаков, фасилити мениджър в "Cargotec България"

Какво ви привлече в "Милениум център" и защо решихте да позиционирате офиса си там? Какви са предимствата на тази сграда и как отговарят на вашата фирмена политика?

Даниел Бошнаков (Д.Б.): Когато избирахме бизнес сграда за офиса на Cargotec в България, бяхме водени от желанието си да имаме офис, който да предлага една сигурна и приятна работна среда на нашите служители. Логично “Милениум център” като една от най-модерните офис сгради в София, офис сграда от клас А, отговаряше на всичките ни изисквания. Сградата е в центъра на града, има удобен градски транспорт в района, оборудвана по съвременните стандарти, предлага просторни офиси с много естествена светлина. Cargotec заема 4000 кв.м от сградата, разположени на пет етажа. Във всичките офиси на компанията по света имаме еднакви стандарти за офисното пространство - сигурността е от най-голямо значение за нас. Като цяло искаме да създадем такава среда за работа на нашите служители, че те да дадат най-доброто от себе си в офиса и след това здрави и щастливи да се приберат у дома.

Каква е вашата офис концепция?

Миклош Шмит (М.Ш.): Cargotec е финландска компания и като такава и в детайлите в офисното пространство следваме философията и стила на северните държави. В интериора е заложено на уюта, което създава усещане за домашна среда. Ние сме много открити и това е видно и в концепцията за дизайн на работната среда. Всеки служител може да ползва което и да било работно място, стига да е свободно в съответния ден. Тъй като имаме много колеги, които пътуват, идеята е да насърчим хората да работят заедно, независимо къде се намират физически. Всички бюра са еднакви и наистина няма значение къде точно седиш.

В Cargotec насърчаваме и политиката на отворените врати и затова работим в така наречения open space office, където всеки има бърз достъп до колегите си от различни нива и отдели. Аз лично стоя на различен етаж всеки ден от седмицата, така мога да се запозная с колеги от различни отдели и да съм по-близо до тях.

Още нещо, която може да видите в офиса ни, е отново типично за северните култури и това е мисълта за околната среда. Не използваме пластмаса и събираме отпадъците разделно. В офиса има над 200 живи растения, а във всяка кухня има стени от жив зелен мъх.

От какво се ръководихте при проектирането на вашия офис?

М.Ш.: Както споменах по-рано, нашият основен приоритет са нашите служители, така че всичко  в дизайна на офиса е свързано с това да предоставим една сигурна и приятна работна среда. Прекарваме толкова много време на работа и искаме да осигурим такава работна среда, където хората ще са продуктивни и след това ще се приберат по домовете си щастливи след натоварен работен ден. Здравето и сигурността на служителите ни наистина са важни за нас и затова сме сред малкото компании в България с дефибрилатори в офиса. За да намалим риска от заболявания и наранявания по време на работа, създадохме т.нар. екипи по здраве и безопасност - служители доброволци, на брой около 14% от общия брой хора в офиса. Имаме и Комитет по условията на труд, Екип за първа помощ и Екип по евакуацията.

Кои са най-важните неща, които трябва да присъстват в един съвременен офис?

Д.Б.: Основните елементи са добро местоположение, отлично ниво на сигурност и безопасност, удобни работни места и зони за отдих, много естествена светлина и зелени растения, среда, където хората могат да общуват лесно помежду си и в същото време могат да се съсредоточат върху задачите си.

Има ли рецепта за модерно офис пространство и какво включва тя?

М.Ш.: Всеки офис е само едно празно, стерилно пространство без хората, които работят в него. Дизайнът на едно добро офис пространство не е самоцел, а трябва да дава на хората сигурност, удобство и да ги кара да се чувстват добре. Модерният офис трябва да насърчава екипната работа, като улеснява общуването между различните екипи. Друг ключов момент е хората да имат възможност да балансират между работа и почивка. Задължително условие е работното място да е модерно и удобно, но хората трябва да имат и зони за почивка - тихо и приятно пространство за релаксиране, зала с игри и други, където да могат, както се казва,  да “презаредят батериите”. Ето така един модерен офис се превръща в страхотно място за работа - чудесна атмосфера с щастливи и спокойни служители, които имат възможност активно да общуват един с друг.

Колко души работят в офиса, какви са изискванията към работните места, какви са отделните зони?

М.Ш.: В момента в офиса ни в София работят 350 колеги. Работното място на всеки е съобразено с най-високите съвременни изисквания. Нещо, което ни отличава от много компании на пазара, са работните бюра. Те са много удобни и функционални, с площ 7.5 кв.м на човек, което е над два пъти размера на бюрата в други компании. Друго предимство е това, че бюрата имат повдигащ механизъм и всеки може да работи седнал или прав. Окуражаваме служители си да стават от работните си места на всеки час. Осигурили сме чудесни зони за почивка като зала за игри, където има джаги, настолни игри, Playstation и други, както и голяма зона за релакс с мека мебел.

1 / 3

2 / 3

3 / 3

С какво оформлението на офиса ви в България се различава от офисите ви в другите локации, където компанията присъства?

Д.Б.: Българският офис на Cargotec не се различава много от останалите офиси на компанията по света. Дизайнът е по модел на скандинавски компании, с които Cargotec работи и които ползваме за дизайна на всички наши офиси по света.

Колко поколения работят във вашия офис? Има ли разлики в предпочитанията им към офис пространствата и какви са те?

М.Ш.: В софийския ни офис служителите са основно представители на по-младото поколение, но имаме и по-възрастни. Независимо от поколението обаче офис средата предлага спокойна, приятна и сигурна атмосфера, която нашите служители оценяват и която им дава възможност да бъдат продуктивни и да се наслаждават на времето, прекарано в офиса.

Кои бяха ключовите процеси и предизвикателства при оформлението на офис пространството? Как вашата корпоративна култура беше интегрирана в него?

Д.Б.: Както споменах по-рано, северната култура е дълбоко залегнала в дизайна на офисите ни по света. Отворени пространства, съвременен дизайн, среда с усещане за домашен уют, високи стандарти за безопасност и сигурност. Всичко това е и част от нашата корпоративна култура с грижа за хората.

Какви са вашите впечатления от бизнес средата в България, какви са предизвикателствата и възможностите и създават ли те апетит за експанзия?

М.Ш.: Едно от първите неща, които ми направиха впечатление относно бизнес средата в България, бяха многото талантливи и способни хора. Аз гледам на това като на една страхотна възможност за всички компании, които инвестират в страната. Разбира се, колкото и впечатляващи да са тези таланти, реалността е, че са ограничени като брой и много фирми, включително и Cargotec, се съревновават за тях. За мен конкуренцията е нещо положително и вярвам, че помага както на компаниите, така и на потенциалните служители да надградят това, което предлагат като работодатели и съответно като умения, що се отнася до служителите.

Видна е и подкрепата на българското правителство спрямо чуждестранните инвеститори, които отварят нови работни места и допринасят за българската икономика. "Cargotec България" наскоро получи сертификат за инвеститор Клас А от българското Министерство на икономиката по Закона за насърчаване на инвестициите. В нашия случай България е локация от стратегическо значение за Caregotec, избрахме страната за главния офис на нашия център за бизнес услуги. Начинът, по който напредваме в България и се развиваме, фактът, че центърът се превърна в доверен партньор на подразделенията на Cargotec по цял свят, е поредното доказателство, че сме взели правилното решение да стартираме тази част от бизнеса си в България.

Четете в бр. 2 на сп. ГРАДЪТ

 

Обратно нагоре ↑