Атрактивна архитектура подчертава значението на централната автобусна спирка в Бургас
Започна строителството на втория компонент от бързия автобусен транспорт по проекта за ИГТ


В Бургас стартира строителството на централната автобусна спирка, вторият подкомпонент на системата от бърз автобусен транспорт, който се въвежда в града по проекта за интегриран градски транспорт. Тя е разположена по трасето на BRT по бул. "Сан Стефано", в близост до централната пешеходна улица на града. Изграждането й е ключов момент в интегрирането на системата за бърз автобусен транспорт в градоустройствената схема на Бургас. Това е точката, в която общественият транспорт пресича централната градска част и осъществява комуникация с централните за града социално значими пространства.
Новата централна спирка
е разположена на "Сан Стефано", в близост до пресечката на булеварда с главната улица "Александровска". В дълбочина спирката ще е ситуирана в пространството между Бургаския свободен университет и Помощното училище "Отец Паисий" и се намира в близост до главната пешеходна зона на града, до университет, а също и до мястото, където ще бъде настанен Единният център за управление на обществения транспорт.
Със строителството на самата спирка ще се оптимизира габаритът на пътното платно от север по бул. "Сан Стефано" в съответствие с новите изисквания за обособяване на BRT линия. Ще се реализира ново решение за организацията на движение на превозните средства и оптимизация на трафика. Разположението на новата централна спирка ще осигури безпрепятствен достъп до пероните и в двете посоки, както и регулиране на хаотичното движение на пътниците. Съоръжението ще се изгради от лека метална конструкция, изцяло покрита със слънцезащитно закалено стъкло. Спирката ще бъде оборудвана с необходимите елементи, осигуряващи удобство и комфорт за пътниците, с обособен офис за продажба на билети, вестници, списания и др. На пътниците ще се предоставя информация в реално време относно движението на автобусите. Платформите за пътниците ще бъдат отопляеми, за да гарантират сигурното придвижване и качване в автобусите. Заледяванията ще бъдат избегнати чрез монтирането на диодни реотани под повърхността.
Изпълнител на строителството е "Щрабаг" ЕАД, София.
Срокът за изграждане е 9 месеца.