С публично-частно партньорство довършват покрития колодрум в Пловдив
Държавата ще подкрепи с 12 млн. лв. инвестиционния проект на колоездачното дружество "Цар Симеон 1898"

Близо 12 млн. са инвестираните до момента средства от пловдивското колоездачно дружество "Цар Симеон 1898" в изграждането на съвременен многофункционален спортен комплекс с покрит олимпийски колодрум, който е единственият не само в България, но и в цяла Източна Европа. Уникалното съоръжение е проектирано под ръководството на световноизвестния холандски архитект Сандер Даума, чието дело са Олимпийският колодрум в Атина и този в Манчестър, както и многофункционалните зали в Палма де Майорка (Испания), Рио де Жанейро (Бразилия), Алкмаар (Холандия) и Аделаида (Австралия), а сега участва в екипа за построяване на спортни съоръжения за олимпийските игри в Лондон през 2012 г.
Първата копка
Строителството на спортния комплекс в Пловдив започна през април 2008 г.върху 15-декаров терен, собственост на ПКД "Цар Симеон 1898". Две години по-късно беше стопирано. Основната причина се оказа изчерпаният финансов ресурс, който колоездачното дружество акумулираше чрез отстъпеното възмездно право на строеж на обществени и жилищни сгради върху останалата част от 37-декаровия им терен на бул. "Асеновградско шосе". След проведени преговори с правителството през април т.г. лично финансовият министър Симеон Дянков, придружен от народния представител г-жа Менда Стоянова и областния управител инж. Иван Тотев, посети на място спортния строеж и обяви, че държавата ще инвестира 12 млн. лв. в неговото завършване. Няколко месеца вече продължава подготовката на правните документи, икономическите анализи и строителната експертиза от страна на Министерството на физическото възпитание и спорта и ПКД "Цар Симеон 1898" за създаване на бъдещото публично-частно партньорство, съобщи мениджърът на колоездачното дружество Славчо Томов. До края на юли се очаква решение на Министерския съвет, с което да се даде "зелена светлина" за учредяване на смесено акционерно дружество, в което мажоритарен дял ще има държавата. Така ще могат да бъдат инвестирани необходимите 12 млн. лв. за цялостното доизграждане на спортната зала и лицензирането й според изискванията на международните федерации за провеждане на състезания от световен мащаб.
Проектът
Техническият проект е изготвен от "Архцентър-А" с ръководител арх. Тодор Абаджиев и водещи проектанти арх. Кирил Мавров и инж. Веселин Няголов. Той допълва и развива идейното решение и технологичната концепция на холандското проектантско бюро SanderDoumaarchitects, лицензирано от Международната федерация по колоездене за проектиране на колодруми.
Многофункционалната спортна зала е със застроена площ от 9800 кв.м и РЗП 26 840 кв.м. Проектирана е на 4 нива и подземен гараж за около 300 автомобила. Спортната зала е съоръжена с 3000 кв.м комбинирано спортно игрище за волейбол, хандбал, баскетбол и др. десетина вида спорт. На 1 м над него под формата на асиметрична елипса е развита велопистата с олимпийски размери: 250 м дължина и 7 м ширина, и виражи от 120 до 420. Колодрумът ще е изцяло от дървена конструкция със специално покритие от сибирска лиственица. Залата ще има на разположение 5000 постоянни места, които са достатъчни за провеждане на колоездачни състезания от най-висок ранг. За други спортни събития на игралната арена ще бъдат монтирани допълнителни подвижни трибуни с до 5000 места.
Така общият капацитет на пловдивския многофункционален комплекс ще достига до 10 000 места. В него ще могат да се организират и различни културни и обществено значими прояви.
На четирите нива на сградата са разположени всички помещения, необходими, за да получи залата световен лиценз, а именно: модерни съблекални, треньорски стаи, зала за пресконференции, лаборатория, лекарски кабинет, сервизни помещения, фитнес център, ресторант и богата търговска зона за спортна екипировка и оборудване. Осигурен е достъп за хора с увреждания посредством два асансьора, обслужващи всички нива на сградата.
В конструктивно отношение е избрана смесена система
– стоманобетонна конструкция за фундаментните плочи до кота 0.00 и сглобяема стоманена скелетна конструкция за основния обем на залата. Главната носеща конструкция включва пълностенни стоманени напречни рамки, изпълнени от съставни заварени двойно Т-профили. Рамките стъпват върху две надлъжни основни носещи греди, разположени симетрично по на 5 м осово от двете страни на билото на сградата. Фермите от своя страна стъпват върху две метални тръбни колони с по 4 броя подкоси, разположени от двете страни на игрището. Отворът на сградата (външният габарит на стоманената конструкция) е 91,6 м, вътрешната светла височина е 16 м, а общата й дължина е 119,5 м Наклонът на покрива е 6,5%.
Монолитната част от конструкцията на сградата е почти на 80% завършена, изпълнител е "Понс холдинг". Остава да се хидроизолира подземният паркинг и да се отлее плочата над него, която представлява дъното на игрището, както и да се изградят неподвижните трибуни, обясни Славчо Томов.
На сто процента е завършена металната скелетна конструкция, проектирана от Astron Buildings S.A., Люксембург, и произведена в заводите й в Чехия и Унгария. Монтажът е осъществен от българския им партньор – "Металстрой АМС" ООД. Остава монтажът на покривното покритие с изолационна вата и панели, които са доставени на обекта.
За външния архитектурен образ на сградата е заложена окачен тип фасада с тъмно стъкло.
Сградата е газоснабдена и ще бъде монтирана енергоефективна ОВК система на газ.
Главният подход към спортния комплекс е решен от "Асеновградско шосе", откъдето вече е изградена от община Пловдив свързваща улица, стигаща до централния вход на залата. Около сградата е оформен комуникационен ринг, по който ще се осъществява автомобилният достъп. Входът към подземния паркинг ще е от източната страна – откъм "Асеновградско шосе", а изходът – от запад, към бул. "Найчо Цанов".
Оновни характеристики:
Застроена площ 9800 кв. м |