С 200 хил. пътници се увеличава капацитетът на Терминал 2 на летище София

Нашата основна цел е все повече авиокомпании да оперират на българския пазар. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на откриването на разширението на Терминал 2 на летище "София".
Удължаването на галерията осигурява допълнителен по-висок комфорт в обслужването на пътници, спазвайки изискванията за сигурност и безопосност на тези от Шенгенското пространство и извън него, отбеляза изпълнителният директор на "Летище София" ЕАД Христо Щерионов.
Той съобщи, че това е част от програмата за разширение на летището за по-бързото му обслужване.
Проектант е "Амфион", а изпълнители са "АТ инженеринг" и "Армконсулт 2000". Стойността на строително-монтажните работи е 2 млн. лв. Финансирането е съвместно на "Летище София" и ГД РВД. Разширението е по шенгенските критерии и изисквания.
Галерията на терминал 2 се удължава с 6.30 м, за да обслужи по-добре преминаващите пътници. В покритото пространство на приземния етаж е застроена ос от 12.60 м. Обособени са 3 изхода за заминаващи пътници на далечни стоянки.
Разширението удължи галерията в северна посока, като се запази архитектурният облик на терминала. Капацитетът на разширението е 200 хил. пътници на година. Добавени са 2 нови асансьора и стълбищна клетка. Вляво и вдясно от зоната за чакащи са оформени чрез стъклени прегради изходите за зони "Шенген" и "Не Шенген".
Следващите етапи от разширението на летището са свързани с разширение на галерията на ниво кота 0 за улеснено придвиждане на пътниците.
За разширяване капацитета на летищната инфраструктура се предвижда изграждането на нова скоростна пътека за рулиране и нова обледенителна пътека, с което ще се увеличи пропускателната способност на летището през зимата и закъсненията на самолетите ще бъдат сведени до минимум, информира Христо Щерионов.
Министър Данаил Папазов припомни, че през тази година приключиха и преговорите с партньорите на летище София за договаряне на летищните такси съгласно новата методика. Той уточни, че това даде възможност за по-гъвкава политика на таксите на най-голямото българско летище, като очакванията са да бъдат привлечени нови авиопревозвачи, както и да бъдат увеличени честотите и дестинациите на опериращите авиокомпании.
Папазов каза още, че от няколко седмици летище София вече има и категория III B, която позволява на самолетите да кацат при минимална видимост от 75 метра.