Самолети ще кацат на летище "София" и при гъста мъгла

Летище София вече има по-висока категория на Системата за инструментално кацане.
Това стана след като Държавно предприятие "Ръководство на въздушно движение" и "Летище София" ЕАД въведоха процедури, позволяващи на авиационните оператори да осъществяват подход и кацане на въздухоплавателни средства в условия на минимална видимост от 75 метра по категория III B.
Новите правила влизат в сила от 2:00 часа на 14 ноември 2013 г.
Процедурите ще намалят броя на самолетите, които при лошо време се пренасочват за кацане и излитане от запасни летища.
Това ще спести неудобствата на пътниците и авиокомпаниите, като няма да доведе до увеличаване на таксите за обслужване и цените на билетите.
За да повиши категорията си летище София подмени стоманената ограда в чувствителната зона с радиопрозрачна от фибро-армиран полимер.
Тя позволява да се каца в много гъста мъгла и пречи на външно въздействие да изкривява лъча от антената, която насочва приземяването.
Категория ІІІ е разделена на три типа – А, B и C. Категория III B осигурява необходимата обезпеченост за приземяване при видимост 75 метра. Досегашната категория III A позволяваше на пилотите да кацат при влошена метеорологична обстановка с видимост 200 метра.
Последна категория е III С, позволяваща кацане при нулева видимост.
Малко летища в света оперират в условия на ниска видимост при категория категория III B.
За да се извърши приземяване по указанията на Системата за инструментално кацане категория III В, е необходимо и самолетът да е специално оборудван, както и екипажът да има необходимата квалификация.
Въпреки това пилотът и авиокомпанията в определена ситуация могат да вземат решение за отмяна на кацането, защото те преценяват степента на сигурност.