Facebook YouTube
Регистрация

"Парадайс мол" вече работи

Първият лайфстайл и най-голям български мол има 190 хил. кв.м разгъната площ и 80 хил. кв.м отдаваема площ и паркинг за 1900 места

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 01.04.2013, Автор: Строителство Градът
[1265 прочитания]
Парадайс авеню<br />
<br />

Парадайс авеню


Фотограф: Строителство Градът

Влизате по Парадайс авеню, откъдето стигате до Сънрайс теръс, преминавате през Гранд каньон, за да излезете на Роял гардън... Това не е пътепис от американски град, нито пък раходка из рая, а част от първия ден от откриването на "Парадайс мол" - на кръстовището на столичните булеварди "Черни връх" и "Тодор Каблешков" с ул. "Сребърна", метростанция "Парадайс" на линия 2 ще започне да функционира до няколко години. Комплексът предлага пет търговски нива с възможно най-разнообразния микс от наематели в модата, спорта, супермаркети, ресторанти, и всевъзможни атракции - от спортен комплекс през стена за катерене до най-големия филмов комплекс на Балканите с 4Д и 5Д кино и най-новия и модерен конгресен център на София Sofia Event Center на третия етаж.

Това е първият лайфстайл мол, най-големият за момента в България, с най-много отдаваема площ - 80 хил. кв.м, с най-много търговски нива - 5, с най-голям паркинг - 1500 на етаж -2 и 450 на открито... Суперлативите не спираха в деня на откриването - 28 март, лентата на откриването прерязаха Давид Михайлович, управител на фирмата инвеститор "Булфелд", областният управител Данаил Кирилов и столичните зам.-кметове Любомир Христов и Дончо Барбалов.

Инвестицията е 150 млн. евро. Първият лайфстайл и най-голям български мол има 190 хил. кв.м разгъната площ и 80 хил. кв.м отдаваема площ с подземен паркинг за 1500 и надземен за 450 места. Комплексът е с 82% отдаденост под наем, част от наемателите ще отворят малко по-късно поради техническите си срокове.

Изгледът към Витоша е най-голямото предимство на ключовата ситуация на новия комплекс, изтъкнаха проектантите на мола Рафаел Валенсия и Пиърс Мохан от RTKL, една от най-големите проектантски фирми в света, специализирана в молове с 4 млн. кв.м проектирани търговски площи в експлоатация. Ако молът е град на закрито, ние вкарваме природата вътре - вода, зеленина, градини, каньон, подчерта Мохан, който благодари за успешната работа в синергия с инвеститора "Булфелд" на българските проектанти от "ПроАрх" и "Планинг", на строителя - фирма "Комфорт".

Съзвучие между човек и природа, град и планина, вкарване на природата в мола са ключови за концепцията. Водата играе особено важна роля в целия комплекс, като водните атракции, фонтани и гейзери са на всяка крачка, пред и около входовете и вътре в комплекса. Движението в комплекса следва логиката на метафората на трансценденталното движение по вертикала - чак до кралските градини на последното ниво с впечатляваща гледка към планината.

60% от магазините са отдадени под наем. От 10 на 5 години се промениха след кризата стандартните срокове на наемните договори, коментира Марин Караколев, старши консултант във "Фортън" и официален говорител на Paradise Mall. Очаква се традиционно преразпределение на посетителите на моловете, свързано основно с търговския микс, с концепцията и с локацията. Наситеността на търговските площи в България - 84 кв.м/1000 души, все още е в пъти по-малка от средното за Европейския съюз - 215 кв.м/1000, показателят за София е 205 кв.м/1000.

Локацията
Paradise Centеr е с отлична стратегическа позиция от гледна точка на комуникации и достъпност в София на три пътни артерии: бул. "Черни връх", ул. "Сребърна" и бул. "Тодор Каблешков". Удължаването на метролиния М2 предвижда метростанция "Парадайс" с директен вход към -1 ниво на търговския център.
По време на строителството са реконструирани пътната и канализационната инфраструктура в района, изграден е подземен паркинг за 1500 и надземен за 450 автомобила.

Зоните
Търговската част е на пет нива – четири надземни и едно подземно. Трите надземни етажа - партер, първо и второ ниво, са разделени на зони, организирани около трите основни пасажа - "Гранд каньон", "Сънрайз теръс" и "Парадайс булевард", и около четири вътрешни площада - "Южния площад", "Северния площад", "Централния площад" и "Градината".
- Булевардът - наподобява истинска търговска улица, с дървета, модни магазини от висок и средно висок клас, банки, аптеки, магазини за бижута и подаръци
- Каньонът и Терасата - с природно идентичен дизайн, емблематично за интериора
- Градината - в сърцето на проекта сред дневна светлина, два водопада и езеро с мост в централния атриум.

Търговският микс
Всички големи международни вериги у нас откриват свой ключов обект в Paradise Centеr и ще предложат своите най-нови концепции за България и региона.
Забавленията за цялото семейство включват басейн с олимпийски размери, Playground с най-голямата боулинг зала у нас, 14 киносалона, зала за катерене на Walltopia, много различни и нови формати ресторанти и кафенета. Тук е разположен и новият конгресен център Sofia Event Center (SEC) - отлично място за конференции, семинари и разнообразни културни прояви в ежеседмична програма.
Част от търговските обекти все още не са открити като увеселителния парк на покрива и кафетата и ресторантите на терасите.

По етажи
- Етаж -2 - паркинг за 1500 автомобила
- Етаж -1 - хипермаркетът "Карфур", магазин за черна и бяла техника "Технополис", магазини за мебели
- Партерът на мола - традиционно е най-разнообразният търговски микс
- Етаж +1 - микс от стоки от среден и висок клас и спортни стоки
- Етаж +2 - първият от лайфстайл сегмента - 4 големи ресторанта, боулинг, заведения за бързо хранене, тераса, тематични увеселителни зони
- Етаж +3 - конферентна зала SEC, Orange фитнес център, ресторанти, нощни заведения, Walltopia комплекс за катерене.

Ключови наематели
- Carrefour - 8200 кв.м
- "Технополис" - 3200 кв.м
- Cinema City - 14 зали, най-големият комплекс в България и на Балканите на веригата, за пръв път в България - 4Д и 5Д
- Ключови магазини на всички модни марки като Inditex - 5500 кв.м, Zara - 2700 кв.м, H&M - 2000 кв.м, LCWaikiki, LPP, Водещата верига от Великобритания Marks & Spencer ще отвори своя първи за Балканите магазин с нов модерен стил, поднесен в "Concept 11"
- Orange фитнес център - за пръв път отваря в София с фитнес център, плувен комплекс, скуош зала
- Walltopia комплекс за катерене и свободно време
- Playground Paradise Land - първи тематичен увеселителен парк по проект на водещия италиански дизайнер Валерио Мацоли, известен с проектирането на атракции за DISNEYLAND по цял свят, с 11 атракциона, сред които тематична "Шоколадова фабрика" за цялото семейство.
- Sofia Event Center SEC - нов модерен комплекс за конгреси, конференции и делови прояви с 2000 места

Атракции
- SPA и фитнес комплекс с басейн
- ледена пързалка
- най-големият в София кинокомплекс
- открит атракцион тип лунапарк

Водни ефекти
- "Гейзерът" - фонтан със струя на 15 м
- водопадна каскада в основния атриум - символ на отворено пространство сред природата
* водните атракции са придружени освен със светлинен и със звуков съпровод.

Декоративни форми
- изображения природни форми и явления - т.нар. звездни небеса са изразителни таванни форми, пластично използващи светлината за създаване на усещането за ясна лятна нощ
- забележителна пластична стена в "Каньон" - декоративен израз на отвесен каменен рид с уникални светлинни процепи
- цветове и форми в настилките и облицовките в приглушени естествени цветове.

Светлина
Редуването на пространства с различен интензитет на осветеност предлага интригуваща атмосфера, оберлихтите осигуряват естествена осветеност. Специфични слънцезащитни елементи в "Градината" създават игра на светлини и сенки подобно на гора в летен ден.

Акустика
Добра чуваемост в общите пространства благодарение на акустичен модел на системата, акустично ефективни материали, перфорирани повърхности, релефности във вертикала и по таваните.

Детайли
- Четирите надземни етажа са с височина от 6 до 7.50 м. Светлата височина в търговските етажи е минимум 4.30 м под окачения таван
- Подземен паркинг - на 2 нива с два входа от ул. "Сребърна" и от бул. "Тодор Каблешков" и два изхода към ул. "Сребърна" и към бул. "Черни връх"
- При северния вход голямата денивелация от 3.50 м е използвана за постигане на ефектни водни каскади и озеленени площи
- Конструкцията е моноблокова без температурни и сеизмични деформационни фуги, което позволява свободно планиране на вътрешното пространство, атриумите и ескалаторите, подобрява сеизмичното поведение, запазва центъра на коравина непроменен по височина в трите подземни нива. Основната ос при "Парадайз център" е 8.40x13.30 м, като в зоната на атриумите подпорните разстояния нарастват до 30 м, а конзолните издавания до 11 м
- Навсякъде са ползвани висококачествени осветители с ниски загуби и дълъг живот, LED ленти и индукционни лампи
- Консумираната ел. енергия се отчита дистанционно от индивидуални електромери
- 100% покритие на WiFi
- ВМS системата следи състоянието на всички системи
- Допълнителните инвестиционни разходи за BMS системи за управление - около 20% от стойността на климатичната инсталация, се изплащат от редукция на експлоатационните разходи.

Обект: "Парадайз център"
Локация: бул. "Черни връх", бул. "Тодор Каблешков" и ул. "Сребърна"
РЗП: 190 хил. кв.м
Брутна отдаваема площ: 80 хил. кв.м
Площи за забавления и свободно време: 25 хил. кв.м
Инвеститор: "Булфелд"
Концептуален проект: RTKL
Главен проектант:
"ПроАрх"
Консултант и проектант интериор:
"Планинг"
Част "Конструкции": инж. Илия Алашки
Част ВиК: "Босилкова"
ОВК: "Орханиев"
Част Електро:  "Комконтрол"
Изпълнител: "Комфорт"
Консултант: Forton International

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Реклама рекламирайте при нас

Реклама рекламирайте при нас

Реклама рекламирайте при нас

Реклама рекламирайте при нас

Реклама рекламирайте при нас

Реклама рекламирайте при нас

Елитна недвижимост

Индекс Имоти
Ежедневен бюлетин с най-актуалното от Градът.bg